icon
بی ادبی است اما... :: سیب زمینی

سیب زمینی

گاهی وقتها سیب زمین هم که باشی باید پخته باشی
سیب زمینی

سیب زمینی که دوست داشت سیب سرخ شود.

ما سینه زدیم
بی صدا باریدند
از هرچه که دم زدیم
انها دیدند
ما مدعیان صف اول بودیم!!
از آخر مجلس
شهدا را چیدند...

هرچیزی قدیمیش بهتر است

بی ادبی است اما...

سه شنبه, ۲۶ آبان ۱۳۹۴، ۱۰:۳۱ ب.ظ


عراقی ها بعضا عادات و آداب زیارت جالبی دارند.

به دور از نوع سوم شخص و سراسر ادب ما.

چیزی که نمیتوان اسمش را بی ادبی گذاشت اما خب مصداق ادب هم نیست.

یک نوع خودمانی بودن شدید، جوری که انگار با پدرت خیلی راحت حرف بزنی

نمونه هایش را خودم دیدم و نقل های معتبر زیادی از پدر و دیگران هم شنیده ام.

مثل آن مادر عراقی که آمد و کودک نیمه جان از همه جا قطع امید شده اش را گذاشت کنار ضریح ابوفاضل و با صدای جا افتاده مردانه اش گفت:

من نمی دونم مریضی این بچه چیه، من میرم و میام شما کار درستش کن!

و وقتی برگشت کودک نیمه جان از همه جا قطع امید شده لای پتو دست و پا میزد و چشم میگرداند.

نوعی ایمان و یقین که گره کار به دست این آقایان باز میشود.

بحث نشدن در کار نیست اینقدر ایمان دارم که میدانم اگر بگذارم و بروم با کودک سالم بر میگردم!

خداوکیلی شما را نمیدانم

اما من

این اعتقاد و یقین را به گرفتن ندارم

انگار ته دلم حسی میگوید شاید هم آن طور که میگویند نباشد!

شاید هم آنقدر ها کریم نباشند!

شاید اصلا از من خوششان نمی آید!

شاید به من ندهند!

و ...

اگر امسال قسمتم شد رفتم و روبروی ضریح ایستادم

میخواهم با یقین آن مادر عرب بایستم و بگویم:

میدانم که دست خالی برنمیگردم!


کربلا, در مسیر

اربعین1392




پ ن:

ارباب..مشت های ما کوچک است با مقیاس دست های خودت عطا کن!

پ ن:

ابوفاضل..برادر نظاره گر توست و میدانم در مقابل چشمانش احدی را دست خالی برنمیگردانی...

موافقین ۴ مخالفین ۰ ۹۴/۰۸/۲۶
مسیح

نظرات (۳)

۲۷ آبان ۹۴ ، ۲۰:۲۲ وخدایی که دراین نزدیکیست ..!

ارباب..مشت های ما کوچک است با مقیاس دست های خودت عطا کن!


و دیگر هیچ...
پاسخ:
بله ....
۲۸ آبان ۹۴ ، ۱۳:۲۲ بچه شیعه غدیر
نشدم نوکر خوبی به درت حق داری
اربعین داغ حرم را به دلم بگذاری....
۱۶ آذر ۹۴ ، ۰۱:۳۱ פֿـانم گــلآب
😑😑

بازخورد

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی