icon
از ایران به عراق از عراق به ایران از ایران به عراق... :: سیب زمینی

سیب زمینی

گاهی وقتها سیب زمین هم که باشی باید پخته باشی
سیب زمینی

سیب زمینی که دوست داشت سیب سرخ شود.

ما سینه زدیم
بی صدا باریدند
از هرچه که دم زدیم
انها دیدند
ما مدعیان صف اول بودیم!!
از آخر مجلس
شهدا را چیدند...

هرچیزی قدیمیش بهتر است



از پول ویزای عراق که دلارهایش را از یک صرافی در میدان فردوسی گرفته بودیم، در عراق ده دلارش ماند

من بودم جیب های خالیم

اینقدر سفر سریع پیش رفت یادم رفته بود پولی از ایران با خودم ببرم تمام سرمایه ام در عراق همین ده دلار بود

چند جا قصد کردم در عراق این ده دلاری را خرج کنم که به کار نیامد

در جیبم ماند و آمدم تا ایران

در ایران هم هی پس ذهنم بود که بروم این ده دلار را چنج کنم تا حداقل سی چهل تومنی به جیب بزنم

ولی نمیدانم چرا بازهم این کار را نکردم

پریشب در مهمانی دسته جمعی فامیل به مناسبت چندمین سالگرد مادر بزرگ و پدر بزرگ

یک دفعه دایی گفت: فلانی این ده دلاریت چی شد برای عوارض خروج؟

و خواهرم هم یک دفعه گفت: راستی تو یه ده دلاری داشتیا! میشه بدیش؟؟

و من هم تازه یادم افتاد که یک ده دلاری دارم

رفتم توی اتاق و از روی کمد ده دلاری حالا کج و موج شده و ناصاف مانده از عراق را دادم دست خواهر تازه مسافر کربلا

و بعد فکر کردم

قدر یک ده دلاری ذاتا آمریکایی هم

مشتاق بازگشت نبودم

والا خوش روزی تر میشدم!





پ ن:

پولی که به قصد زیارت بیاد به قصد زیارت هم میره...

موافقین ۲ مخالفین ۰ ۹۵/۰۲/۱۷
مسیح

نظرات (۴)

۱۷ ارديبهشت ۹۵ ، ۲۲:۴۵ سید محمد رضی زاده
مثل پنج هزار دیناری من...
ان شاءلله توفیق زیارت بزودی نصیبتان شود
پاسخ:
ان شا الله
ان شا الله قسمت همه آرزومندا
سلام علیکم حالا که درب دعا بازه مارو دعا کنید از یاران امام زمان بشیم و بریم برای مدافعان حرم ...
انشا الله دباره بی ویزا برید کربلا ...
پاسخ:
سلام علیکم
ان شا الله

۱۸ ارديبهشت ۹۵ ، ۱۴:۱۹ خانم الفــــ
به اندازه ی ده دلاری هم ازم کار بر نمیاد!

ان شاءالله سفرهای زیارتی با معرفت نصیبتون 
پاسخ:
ان شا الله..
۱۹ ارديبهشت ۹۵ ، ۰۱:۴۵ وخدایی که دراین نزدیکیست ..!
عاشق این پولام
اصن هرجوری هم میخوای خرجشون کنی نمیشن تا اینکه دوباره برن زیارت...
یکی از این پولها داشتیم چه جاهایی که نررفت و برگشت تا آخرش خرج همون جایی شد ک میباید...

+کامنت خانم الف :به اندازه ی یه ده دلاری...
پاسخ:
بله..

بازخورد

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی