icon
همه بهانه میخواهیم... :: سیب زمینی

سیب زمینی

گاهی وقتها سیب زمین هم که باشی باید پخته باشی
سیب زمینی

سیب زمینی که دوست داشت سیب سرخ شود.

ما سینه زدیم
بی صدا باریدند
از هرچه که دم زدیم
انها دیدند
ما مدعیان صف اول بودیم!!
از آخر مجلس
شهدا را چیدند...

هرچیزی قدیمیش بهتر است

همه بهانه میخواهیم...

جمعه, ۷ خرداد ۱۳۹۵، ۰۶:۴۵ ب.ظ
یک بالکن کوچک
یک قالیچه کوچک
یک ظرف از میوه های تابستانی
نسیم لطیف و نازک هوا
صدای پرندگان
یک صفحه سفید و قلم
یک متکا
رسیدن های گاه و بی گاه مادر

من برای درس خواندن بهانه میخواستم و این لیست بلند بالا بهانه های من بود
بهانه هایی که هر سال تکرار میشد
با این همه
باز هم موعد کارنامه
چشمان من به زمین بود
چشمان والدین به نمرات کارنامه

بی هوا امروز یاد آن روزهای سخت افتادم
یا آن همه بهانه رنگین برای درس خواندن
یاد آن همه استرس

امروز اما دیگر
دست و پایم داخل یک بالکن جا نمی شود و برای مساحت تنم یک قالیچه جواب گو نیست
میوه های تابستان هم دیگر برایم جذابیت ندارد
و گوش هایم سنگین شده اند
صدای پرنده ها را نمیشنوند
یک صفحه کاغذ سفید با قلمم هم به من بدهی دیگر مثل قبل یک صفحه نوشته تحویل نمیگیری
یک صفحه تخیلات رنگارنگ
یک صفحه شعر
به جایش
یک صفحه خط خطی تحویل میگیری
خط خطی های تو در تو و مشوش
که از من این روزها نشات میگیرد
از کارنامه دیگر خبری نیست
درس ها پاس میشوند
مادر اما
هنوز حساسیت روزهای مدرسه دارد
او کسی است که برایش عوض نمیشوم
اما برای خودم
خیلی وقت است عوض شدم

دلم بهانه میخواهد
برای زندگی
زندگی بی بهانه
مثل پاس کردن درس است
استرس کارنامه ندارد

دلم شما را میخواهد
اولش که نوشتن این متن را شروع کردم
فکر نمیکردم آخرش به شما برسد
اما رسید
دلم بهانه میخواهد..







پ ن:
اولش قرار بود یک یادداشت برای فصل امتحانات باشد
نفهمیدم چطور شد که تهش اینطور شد...
موافقین ۳ مخالفین ۰ ۹۵/۰۳/۰۷
مسیح

نظرات (۶)

۰۷ خرداد ۹۵ ، ۲۰:۲۷ خانم الفــــ
وقتی این عنوان رو توی کانال دیدم،با خودم گفتم،چقدر میشه ازش نوشت...چقدر حرف توی همین کلمه ی "بهانه" هست...ممنون که نوشتید...

+اصلاً شاید همین ندبه های جمعه،یاداور همین بهانه ها باشه..یاداور اینکه،امیدی،بهانه ای،چیزی هست،برای روزهایِ سختِ یکنواخت...بهانه ای بزرگتر که جای بهانه های بچگی رو بگیره...بهانه ای برای وقتی که میوه های تابستانی برای درس خوندن،دیگه بهانه محسوب نشن...


پاسخ:
یک دریا نوشته تو خودش داره
من نمیخواستم بنویسم
نمیدونم چی شد که نوشتم به اینجا رسید

بعد از این تو کانال فرستادم

بهانه میخوایم
بهانه محکم!
۰۷ خرداد ۹۵ ، ۲۱:۵۹ خانم الفــــ
پس من اول کانال رو دیده بودم.فکر کردم اول اونجا پست کردید..


پاسخ:
اول این جا بود
۰۷ خرداد ۹۵ ، ۲۲:۰۷ خانم الفــــ
خیلی فکر کردم که بنویسم یا نه، شاید این،یک تجربه ی شخصی باشه که به من با همه ی خصوصیاتم برمیگرده،اما، مدتی به این نتیجه رسیده بودم که نباید دنبال بهانه گشت..قرار نیست چیزی یا بهانه ای محرک انسان باشه،..اون چیزی که شاید اخر پست بهش رسیدید یا من توی کامنتم اشاره کرده،یک جورایی،یه جایزه ست،یه نفسِ عمیق،یه هوای تازه برای رفع خستگی...انگار که محرک باید از درون خود انسان بجوشه و باعث حرکتش بشه...


پاسخ:
اسمش هرچی که هست یک دلیل برای ادامه دادن
مثلا در زندگی روی زمین گاهی تصور و وجود کسی که دوستمون داره و یا در تصور مردها کسی که در خونه منتظر همیشه بهانه زندگی کردنه، که هنوز چیزی هست که ارزش زندگی کردن داره
در کلانش دلیل ادامه دادن و کنار نکشیدن کسی که قول داده میاد
و وقتی بیاد بهمون قول داده همه چیز رو با کمک ما درست کنه
دلیل ادامه برامون اینه
برای من همینه و الا چه دلیلی در ادامه دادن هست
وعده نبرد آخر بهانه موندنه..
۰۷ خرداد ۹۵ ، ۲۲:۱۵ خانم الفــــ
بنظرم همین ها هم اگر قرار باشه محرک روزهای سخت باشن، عملا ما رو تبدیل به یه بازنده می کنن...همه ی اینها با این تفاسیری که فرمودید،حکم ابزار و اسباب دارند، و ابزار ممکنه به هزار و یک دلیل به دست نیاد یا گرفته بشه...شاید باید از ثابتات عالم و از وعده های قطعی،برای خودمون دلگرمی درست کنیم، نه از چیزهایی که از جنس فانی بودنِ دنیا هستن..
پاسخ:
آمدن حضرت دوست
نبرد در رکابش
وعده نبرد نهایی
فانی و غیر قطعی هست؟
۰۷ خرداد ۹۵ ، ۲۲:۲۳ خانم الفــــ
نه.قطعا باید به همین ها دلگرم بود..به والعاقبه للمتقین ها...و نرید ان نمن ها....

منظورم مثال های دنیایی بود..همسفرهای دنیایی..و غیره
پاسخ:
اون هم به هر حال وعده الهی برای سکونت روحه..
کم نیست
کمک کنندست به مسیر وعده قطعی
کامل کننده ایمانه
۱۱ خرداد ۹۵ ، ۰۱:۴۶ وخدایی که دراین نزدیکیست ..!
بله بله 

+ تایدی به کامنتها بود

++متن هم دلنشین 

پاسخ:
ممنون

بازخورد

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی