icon
زشته والا... :: سیب زمینی

سیب زمینی

گاهی وقتها سیب زمین هم که باشی باید پخته باشی
سیب زمینی

سیب زمینی که دوست داشت سیب سرخ شود.

ما سینه زدیم
بی صدا باریدند
از هرچه که دم زدیم
انها دیدند
ما مدعیان صف اول بودیم!!
از آخر مجلس
شهدا را چیدند...

هرچیزی قدیمیش بهتر است

زشته والا...

يكشنبه, ۹ خرداد ۱۳۹۵، ۱۲:۰۹ ق.ظ

برادر عزیز

جناب صرافان

قسمت شد با پا در میانی دوستی، تنی چند از اشعار شما رو گوش دادیم درباره عشق و عاشقی مذهبی و این چرت و پرت ها

زشته والا

والا زشته

آدم شرمش میاد

نگو عزیز من به شعر اهل بیت میشناسن شمارو بعضا

زشته

فرازی از شعری با نام عشق هیاتی:

عشق هیاتی

اول روضه می‌رسد از راه

قد بلند است و پرده‌ها کوتاه


آه از آنشب که چشم من افتاد

پشت پرده به تکه ای از ماه


بچه‌ی هیأتم من و حساس

به دو چشم تو و به رنگ سیاه


مویت از زیر روسری پیداست

دخترِه … ، لا اله الا الله!


به «ولا الضالین» دلم خوش بود

با دو نخ موی تو شدم گمراه


چشمهایم زبان نمی‌فهمند

دین ندارد که مرد خاطرخواه


چای دارم می‌آورم آنور

خواهران عزیز! یا الله!


سینی چای داشت می‌لرزید

می‌رسیدم کنار تو … ناگاه ـ


پا شدی و شبیه من پا شد

از لب داغ استکان هم آه







پ ن:

و باقی شاعران گرامی که سعی دارن مدل عشق و عاشقی های زشت رو مذهبیزاسیون کنن

و یا با توصیفات حال خراب کن برای حجاب و چادر و عفاف و حیا و اینها شعر بگن

نکنید برادران و خواهران من

والا ثمره بد داره

بلا ثمره بد داره

شعر ما جایگاهش بالاتر از این بود

نکنید...

موافقین ۳ مخالفین ۰ ۹۵/۰۳/۰۹
مسیح

نظرات (۷)

۰۹ خرداد ۹۵ ، ۰۰:۳۸ خانم الفــــ
خیلی مزخرف بود و دور از شأن.
پاسخ:
برای تکمیل صحبت های پیش درباره تغییر نسل
میتونید بعضی کامنت های دوستان رو اونور ببنیید
زیر پست..
۰۹ خرداد ۹۵ ، ۰۰:۵۹ خانم الفــــ
بله.دیدم....
چقدر جالبه برام برداشت ها و زاویه ی دیدها که همزمان،چندین ضعف در حوزه های مختلف رو نشون میده
پاسخ:
بله عجیبه...
مثلا ی نیمه ماه مبارکی رو آدم تصور کنه که بخوان این شعرو بخونن جلوی حضرت آقا!!!! 

میدونید برام این شعر مثل این حرکت بعضی مذهبیون میمونه که خصوصی ترین لحظات و حس های دونفرشون رو تو فضای اینستاگرام پخش میکنن که چی؟ که بقیه بفهمن ما مذهبی ها هم بلدیم عاشق شیم!! 

این شعرم همینه ک ببینید ما هئیتم میریم ولی بلدیم ... لا اله الا الله
میشه به گوششون رسوند. ان شا الله نقدها کمک کنه.
پاسخ:
این بند وسط کامت شما کلمات خیلی آشناست
اینقدری من سر گفتن این حرف ها حرف شنیدم که دیگه کم تر میگم این هارو
ارزش ها عوض شده
عشق و عاشقی ها عوض شده

یک شعر دیگری دارن با نام (عاقبت کار میدهد دستم) شرمم میاد خودتون مطالعه بفرمایید
ان شا الله، ایشون در رثای اهل بیت شعر گفتن حیفه, زشته...
از اون بدتر شعر های در رثای حجاب و مخصوصا از زبان شاعران محترم زن ..

خدا دستمون رو بگیره
و بهمون حیا ببخشه...
۱۱ خرداد ۹۵ ، ۰۱:۴۴ وخدایی که دراین نزدیکیست ..!
خیلی دردناک ک هست و حرف دوستان در کامنتها هم حق 
ولی من آی میخندم به بعضی از این شعرا 
واقعا خنده دارن
یکیش بود درمورد جادر مضمون به نقلش این بود 
پسره عاشق دختری میشه که جادری نیست 
بعد اون بهش چادر هدیه میده و بعد هم ادامه داستان 

آخه این ذهنیت رو اینا از روی همون چارتا فیلم آّکی خودشون برداشتن 
کجا اینجوریه آخه 

پاسخ:
بله دردناک هست..
توصیه ائمه ما این است که زشتیها را نشر ندهیم....شما هم نشر نده نقد کن بدون نشر برادر
پاسخ:
مغالطست برادر
متن هم نقد بود
این رو هم منتشر نکردم
دو کتاب عاشقانه ایشون منتشر کردن
سلام
کلامتون متین... کامنتها هم درست ولی میشه بهش جور دیگه ای نگاه کرد!
البته نشر و سرودن این دست اشعار رو تایید نمیکنم!
ولی دقت کنید توی یه بیت از شهر چیز جالبی خوندم:

به «ولا الضالین» دلم خوش بود

با دو نخ موی تو شدم گمراه

بعضی اوقات ما فقط دلخوشیم! با دو نخ موی دلبر گمراه میشیم! هیئتی بودن و طلبه بودن و مذهبی بودن و نماز شب خوندن جای پرهیز و تقوا رو نمیگیره! علی علیه السلام هم که باشی باید با ترس به نامحرم سلام کنی!

حواستون هست که عرف غالب هیئت ها داره گفته میشه یه مرد اونم مجرد برای دادن چای به بخش زنونه میره...یه مرد مراقب نگاهش نیست... این نبود پرهیز در نگاه یه مرده...اونم بچه هیئتی..(گارد نگیرید که این عرف غالب نیست چون اگر هم نیست داره میشه)

میدونید مثل چیه؟ بیماری بیماریه.. هرچند پزشک باشیم! دکتر بودن مصونیت نمیاره! اما علم باید باعث پرهیز بیشتر از آلودگی بشه!

اگه باعث دوری و پرهیز از آلودگی نشه پزشک هم مثل آدمای عادی مریض میشه(آسیب اختلاط نامحرم بین بچه مذهبی ها و متاسفانه وجود روابط حرام در بعضی موارد بینشون!البته کم ولی هست) اون وقت اگر یه جای بدن مریض بشه و بهش پرداخته نشه و درمان نشه به جای دیگه هم سرایت میکنه(به ادبیات و شهر و فیلم و...)

و لپ کلامم این که این دست اشعار و فیلم ها و پست های شبکه های مجازی، در واقع برونداد و علامت وجود یه بیماریه! اونم کم شدن پرهیز در قشر مذهبی که قراره مثلا مثل پزشک برای جامعه باشن!


پاسخ:
علیکم السلام

(حواستون هست که عرف غالب هیئت ها داره گفته میشه یه مرد اونم مجرد برای دادن چای به بخش زنونه میره...یه مرد مراقب نگاهش نیست... این نبود پرهیز در نگاه یه مرده...اونم بچه هیئتی..(گارد نگیرید که این عرف غالب نیست چون اگر هم نیست داره میشه))
هیچ عرفی نیست، اصلا مرد مجردی در قسمت زنانه نمیره. زن ها مسئولیت پذیرایی خودشون رو دارند، به اندازه عمر ناچیزم هیات رفتم و در تمامش زنانه و مردانه رابط هایی از جنس خودشون رو دارند مگر معدود موارد یا جاهایی اصلا عرفی نیست.

(اگه باعث دوری و پرهیز از آلودگی نشه پزشک هم مثل آدمای عادی مریض میشه(آسیب اختلاط نامحرم بین بچه مذهبی ها و متاسفانه وجود روابط حرام در بعضی موارد بینشون!البته کم ولی هست) اون وقت اگر یه جای بدن مریض بشه و بهش پرداخته نشه و درمان نشه به جای دیگه هم سرایت میکنه(به ادبیات و شهر و فیلم و...) )
اولا که این شعر اصلا در این مقام نیست، داره بسط میده بی حیایی و عادت غلط و ابتذال رو، دوما این روش مقابله با آسیب به تصویر کشیدن همه جانبه و با آب تاب آسیب نیست سالیان سال هست با سینمای روشنفکری و سینماگرانمون این بحث رو داریم حالا شما این کلام رو میفرمایید.

(و لپ کلامم این که این دست اشعار و فیلم ها و پست های شبکه های مجازی، در واقع برونداد و علامت وجود یه بیماریه! اونم کم شدن پرهیز در قشر مذهبی که قراره مثلا مثل پزشک برای جامعه باشن!)
این یک برونداد هست بله درسته. اما این برون داد یک تعریف و درست کردن مانیفست برای این جریان غلطه و نه یک نگاه آسیب شناسانه، رسما در حال تروجه، برای نظر دادن در این رابطه شما باید دیگر شعر های این آقا رو هم بخونید که من شرم کردم دراینجا بزارمش، این یک وجه دادن و مشتری جلب کردن برای آسیب اجتماعی، ضمن این شاعر این شعرها چیزی رو که شما تعبیرش میکنید به آسیب اصلا آسیب نمیدونه و داره در رثای اون شعر میگه و از ادبیات اون آسیب در کلامش استفاده میکنه برای ترویج اون.

در آخر باید تشکر کنم بابت نظرتون و بگم که کلامتون آمیخته از نکات درست و غلط بود که سعی کردم تو جواب بهش بپردازم ولی این نکات در کنار هم منتج به نتیجه نمیشن، این شعر و این دست شعر ها ابتذال هستند و باید باهاشون مقابله بشه.
سلام دوباره.
بزرگوار یکم به نظرم تند شدید! دقت بفرمایید که:
اول حرفام عرض کردم خدمتتون من این شعر رو تایید نمیکنم و حرفای شما و کامنت های زیر پست رو کاملا قبول دارم!

اما این ابتذال رو معلول میدونم نه علت!
بگذریم از این که هیئت ها و مساجد و محفل هایی هستن که در زیر پرچم دین دارن بی قیدی رو ناخودآگاه ترویج میکنن. مثل همون خانوم چادری ای که عکس خودشو رو توی اینستا میذاره و ذوق میکنه که داره ترویج حجاب میکنه اما کارش اشتباهه!
من باید یه جای کامنت قبلیم رو تصحیح کنم تا بهتر بتونم منظورم رو برسونم. عرض کردم عرف غالب هیئت ها؛ که اشتباه گفتم باید میگفتم عرف غالب بچه هیئتی ها، عرف غالب بچه مذهبی ها.
بزرگوار مگه همه چیز فقط به چایی دادن توی یه هیئت ختم میشه؟! مگه همه ارتباط یه ادم فقط موقع پذیراییه؟ گروه ها و تشگل های دیگه مذهبی نداریم؟! جاهایی که به اسم خواهرم، برادرم چه قدر حریم های محرم و نامحرم شکسته میشه؟!
عرض کردم ادم مذهبی مثل پزشک برای جامعه ست! باید پرهیز داشته باشه اما ما چی میبینیم؟!! گروه های تلگرامی که توش به اشم شهدا و بسیج و هیئت ووو چه قدر در قالب خواهر وبرادر حرفای ناشایست زده میشه! حالا حرف ناشایست الزاما حرف خاصی نیست، اما شایسته یه فرد مذهبی نیست که این طور راحت و بی دغدغه و ترس با نامحرم ارتباط برقرار کنه!
اصل حرف من این بود که مذهبی بودن ما ها نمیتونه برای ما ایمنی از گناه رو بیاره بلکه پرهیزه که ایمنی از خطا میاره!
وقتی افراد مذهبی همچین راهی رو برای خودشون باز ندونن که توی اجتماع به نامحرم نگاه کنن، اونم تا اونجایی که مثلا موهای از زیر روسری در اومده شو ببینن(توی شعر گفته) اون موقع هرچی هم از این دست اشعار سخیف در جامعه ترویج پیدا کنه نمیتونه یه بچه هیئتی رو از راه به در کنه!و البته آدم پاک بالاخره پاکی رو رواج میده!
مسئله دیگه اینه که بنده هم شاعر این شعر رو در مقام آسیب شناس نمیبینم بلکه خود این شاعر آسیب دیده ست! والبته شعر رو هم یه نگاه آسیب شناسانه نمیبینم بلکه خود شعر آسیبه!
اما این آسیب و آسیب دیده رو ریشه نمیدونم بلکه بار و میوه یه اختلال میدونم.
اون فیلم یا اون کتاب یا اون مقاله که نگاه بدی داره و ترویج خطا میکنه بد ولی خودش میوه و ثمره ی(نه درمان یا تشخیص) یه اختلال و روش غلط در جامعه ست. اون روش تصحیح بشه این دست ثمرات رو هم کمتر میبینیم هم کمتر اثر میذارن!
باز هم ممنون از حوصله تون.
التماس دعای فرج
نماز وروزه هاتونم قبول درگاه حق
پاسخ:
سلام علیکم مجدد
این نطر شما خیلی خوب بود
تقریبا باهمش موافقم و نگاه عمیقی داشت، موضع شما روشن شد.
تند نشدم اگر بی ادبی کردم عذرخواهی میکنم.
این نظر شما کاملا به ریشه قضیه زد، ولی باید که به میوه ها هم پرداخت، چون آدم ها از خوردن میوه خراب هم دچار دل درد میشن و در رابطه طولی باید ریشه روهم زد.
البته من به عنوان علت معرفی نکردم البته این سک نقده مثل نقد یک فیلم، مثلا 50 کیلو البالو و کارگردانش قطعا علت نیست اما معلول ضرر رسانیه که باید با او هم برخورد کرد.

ممنوم از نظر درست و عمیقی که برای این پست ارسال فرمودید.
نماز و روزه های شما هم همچنین

بازخورد

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی