icon
به خاطر دوهزار لایک... :: سیب زمینی

سیب زمینی

گاهی وقتها سیب زمین هم که باشی باید پخته باشی
سیب زمینی

سیب زمینی که دوست داشت سیب سرخ شود.

ما سینه زدیم
بی صدا باریدند
از هرچه که دم زدیم
انها دیدند
ما مدعیان صف اول بودیم!!
از آخر مجلس
شهدا را چیدند...

هرچیزی قدیمیش بهتر است

به خاطر دوهزار لایک...

يكشنبه, ۱۶ خرداد ۱۳۹۵، ۰۹:۳۲ ب.ظ

تمام عکسهاش در بهترین حالت 200 لایک خورده

و منحنی میزان لایکش هم مبتنی بر میزان خود نماییش بوده

در آخرین عکسش تصویری تمام قد از خودش آپلود کرده با چادر و حجابش

عکس تا الان دوهزار پانصد خورده ای لایک خورده

و اکانت های مذکر زیر این عکس

از جهادی که با حجابش میکند میستایند

و پایان بخش این سمفونی دهشتناک یک تگ است

#من_حجاب_را_دوست_دارم




پ ن:

یکی دیگر از بحث های داغ زیر پستش, بحث نوع چادر اوست, من تازه فهمیدم چقدر نوع چادر داریم

میشود به من بگویید دقیقا چه شد

که اینطور شد؟

پ ن:

حق میدهم اگر بگویید چشمانم را درویش کنم

پ ن:

#سقوط_آزاد

موافقین ۴ مخالفین ۰ ۹۵/۰۳/۱۶
مسیح

نظرات (۸)

۱۶ خرداد ۹۵ ، ۲۲:۱۷ خانم الفــــ
چیزی متفاوت تر از دو هزار لایکی که توی عنوان فرمودید...گاهی فکر میکنم کمی حق دارند، در بازه ای از زمان،هجمه هایی به چادری ها و خانم های مذهبی وارد شد که خیلی هاش هم،به حق بود...اما کسی به خانم های مذهبی یاد نداد که چطور در مقابل این هجمه ها،خودشون رو اثبات کنن..همه فکر کردند باید با زیبایی ،نطرها رو به حجاب جلی کنند و نه واقعیتی که چادر داره..اگر خاطرتون باشه،فرمایشی داشتید در همین موضوع...

گاهی مرز باریکی دارند...اینکه چطور ثابت بشه،یه چادری میتونه تمیز و اراسته و شاد باشه واقعا نیاز به مهارت داره..مهارتیکه باید اموخته بشه...
پاسخ:
یکم بحث از این چیزها گذشته...
نمیدونم چطور حتی توضیحش بدم..
۱۶ خرداد ۹۵ ، ۲۲:۵۸ خانم الفــــ
شاید خانم های نویسنده، راحتتر بتونن بگن و بنویسن..

کاش بزرگواران دست به کار بشند و مطالبی رو از دیدگاه های مختلف بنویسند

+فرمایش شما متین، اما فکر میکنم ریشه ش رو باید دید...شما فکر میکنید چه ریشه و علتی میتونه داشته باشه؟با توجه به اینکه شاید موضوع خودنمایی و جلوه گری در نظر خانم های مذهبی کمرنگ تر باشه
پاسخ:
چرا فکر میکنید کم تر هست؟
اصل این حرکت خودنمایی هست
انتشار و اشتراک این وجوه زندگی

دقیقا چه شد که این همه نوع چادر هست؟
خب من نمیدونم چه انواعی در ذهن شما هست. اما به نظرم یک نوع خیلی لازم بود و اون هم دانشجویی. ما بهش میگیم دانشجویی. لازم بود و خدا رو شکر که بود تا لااقل کسانی مثل ما ازش استفاده کنند. این نوع خوب جواب داده. برای کسانی که اهل تحصیلند. برای خانم های باردار. برای خانم های بچه دار. برای وقتِ تسط.
اما چند نوع هم هستند که از نظر من زیاد جالب نیستند. و حالا جدای از نوع، جنس پارچه و طرحشو علاوه بر اون، طرح هایی هم که خودشون اضافه می کنند. اینا برام عجیبند. و نامأنوس.
پاسخ:
بحث اینجا خیلی هم سر نوع نیست هرچند هم که هست
بیشتر سر فلسفه حجاب هست برای من یا زن فرقی هم نداره
حجاب یعنی نه به خود نمایی و نمایش
اما چیزی که در حال رخ دادنه چیزی غیر از اینه
حجاب از یک واجب دینی برای زن و مرد به خصوص زن
تبدیل به یک مد و دیزاین شده
و این سرآغاز همه ی مشکلاته
یک جا بحث چادره یک جا بحث لوازم جانبی حجابه و ...
من دوست ندارم تو این بحث ها ریز بشم زیبنده من نیست اصلا
اما هرچیزی با حجاب و حالا مصداقی با چادر دچار کنتراست بشه این میتونه سرآغازه یک انحراف باشه
۱۶ خرداد ۹۵ ، ۲۳:۱۰ خانم الفــــ
بنظرم خودنمایی بین زن های مذهبی، به معنای مصطلح،خیلی کمرنگ تر از "نشون دادنِ موجه بودن خودشون در سایه حجاب" هست.این دو تا فرق دارن با هم...در مورد اول،طرف،دلش می خواد خودش رو و زیبایی هاش رو نشون بده که به طور مستقیم از هوای نفسش سرچشمه میگیره،حتی ممکنه، این فرد، همیشه مورد تحسین و توجه محارم خودش هم بوده،اما دلش میخواد دایره ی تمجید ها وسیع تر بشه...

اما مورد دوم،غالباً نتیجه ی هجمه هایی هست که به فردی بخاطر مذهبی بودن و داشتن پوششی متفاوت وارده....فرض بفرمایید که جامعه،همون نوع پوشش زن های دهه 70 رو میپذیرفت و تعریف میکرد ازش..اومدن بخاطر بعضی انتقادها،برچسب های افسرده، کثیف! ، بی نظم،دلمرده و غیره...هم زدند...این خودنمایی که غابلا با توجیهاتِ "مذهبی ها هم شادند، میشه مذهبیِ خوشگل! بود،میشه مذهبی عاشق بود و غیره..." نمود پیدا کرد...شاید خیلی هاشون،تعصبی که به چادر دارند و این تعصب رو نتونستند درست هدایت کنن به این سمت کشیده شدند..و تمام مدت هدفشون،نشون دادن،زیبایی چادر و محدودیت نبودن چادر بود ونه مستقیماً خودشون...

این رو از خیلی از پست های اینستا میشه فهمید...به خصوص پیج های مربوط به همسرانی که یکی یا هر دو طلبه هستند! و توجیه شون اینه که،میشه مذهبی بود ولی عاشق و غیره! 

در صورتیکه نفهمیدند که نباید با این مستئل مشتری برای حجاب جذب کرد...

بنظر ریشه ها فرق داره و  خودنمایی،در محاق توجیهات عظیمتر و خودساخته ای قرار میگیرند..
پاسخ:
کامنت ریشه شناسانه ای بود ممنونم بابت وقتی که گذاشتید
تمام حرفها رو قبول دارم اما این ها بخش کمی از داستانه
الان واقعا دیگه بحث های محدودیت، هجمه به حجاب و اینها گذشته، حجاب در بین دوستان به عنوان یکی از مدهای رایج و یکی از تیپ های موجود مورد قبول افتاده
این نقطه انحرافه
مثل زمانی که گذاشتن ریش بلند مد شد، شاید مثال قویی نباشه اما تا قبل از اون ریش بلند یک نماد بود نماد بخشی از جامعه با مشخصات معلوم
اما حالا، ریش بلند یک مد هست، یک دیزاین برای صورت هست
در چند ساله اخیر چه موج تحقیر یا سرکوبی برای حجاب بوده؟ هیچ
اتفاقا در چند سال اخیر استقبال به چادر زیاد شده چه چادری؟ چادری که میشه بعضی وقت ها گذاشتش کنار، حجابی که اندرونی و بیرونی مجازی داره، حجابی که هیچ محدودیتی نداره
شما قبول ندارید که مقوله حجاب برای زن و مرد اساسا یعنی محدودیت؟
اصلا خود جمله حجاب محدودیت نیست غلطه
حجاب شما رو محدود میکنه به حدود الهی

من ضعیفم در بحث های کامنتی منطورم اگر رسونده نشده ببخشید من رو :)
۱۶ خرداد ۹۵ ، ۲۳:۱۶ خانم الفــــ
با فرمایشتون در جواب کامنت بالا،بسیار موافقم.
پاسخ:
ممنونم
۱۶ خرداد ۹۵ ، ۲۳:۳۳ خانم الفــــ
موافقتم بابت جواب کامنت بزرگوار "ف ن" بود
و الان باید عرض کنم، موافقم با جوابی که زحمت کشیدید به کامنت بنده دادید.

+دقیقا همین که شما فرمودید، جرا این اواخر هجمه به حجاب کمتر شده و یا نیست؟ بنظر بنده دلیلش اینه که داره از حجابی تمجید میشه که خیلی با تعریف حجاب و حیا مطابقت نداره (همونطور که شما فرمودید).

+ اگر عرض بنده درست باشه، اینکه بخوایم بانوان مذهبی رو متقاعد کنیم که این حضور،به دلیل خودنمایی درست نیست،قطعا نمیپذیرند،چون در ذهنشون،این امکان رو برای خودشون درنظر نگرفتند و چه بسا، هدف مقدسی برای خودشون متصورند.

+قطعا حجاب محدودیته...و باید این محدودیت،نشون داده بشه و نه زیبایی..حجاب برای پوشاندن زیباییه...و عکس این،داره جا میوفته و یکی به حضرات بگه،اینطور دفاع کردن از حجاب رو نمیخوایم حقیقتاً!

+اما این جمله ی حجاب محدودیت نیست از بعدی کاملا درسته...حجاب محدودیتِ حضور ایجاد نمیکنه(حضور در مکان های مختلف و فعالیت های محتلف)، حجاب،مصونیتِ نوع حضور و محدودیت نوعِ حضور ایجاد میکنه و نه محدودیتِ حضور....بنظرم حجاب،ترکیبی از تضادهایِ فوق العاده ست...محدودیت هست و نیست...
۱۷ خرداد ۹۵ ، ۰۲:۰۵ پلڪــــ شیشـہ اے
یاد بحثی افتادم که برای جذب افراد به حجاب راه افتاده بود. گروهی بودند مذهبی که داشتند نقشه هایی می کشیدند-برنامه ریزی می کردند- برای گرایش افراد به حجاب. نظر دوستان این بود که ما با حجاب ها و مذهبی ها رنگی شویم تا دیگران به ما مایل شوند. به نظرم این ها از ضعف در فهمیدن این مسله که اساسا حجابی که داریم کارش چیه؟ فلسفه اش چیه؟ بر می گرده.
پاسخ:
بله همینی هست که میفرمایید
و چقدر زیاد شده اند..
این کمترین مثال خودنمایی با چادر بود، آدم بعضی چیزها می بیند که اصلا... لا اله الا الله
پاسخ:
اون بعضی چیزها رو دیدم بنده ولی..
اون هارو نگیم
همین هاهم اعصاب من نشر دهنده رو به هم میریزه..

بازخورد

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی