icon
دو برداشت از دیشب: برداشت دوم... :: سیب زمینی

سیب زمینی

گاهی وقتها سیب زمین هم که باشی باید پخته باشی
سیب زمینی

سیب زمینی که دوست داشت سیب سرخ شود.

ما سینه زدیم
بی صدا باریدند
از هرچه که دم زدیم
انها دیدند
ما مدعیان صف اول بودیم!!
از آخر مجلس
شهدا را چیدند...

هرچیزی قدیمیش بهتر است

دو برداشت از دیشب: برداشت دوم...

دوشنبه, ۷ تیر ۱۳۹۵، ۰۴:۵۱ ب.ظ

قطار به اصطلاح بیست و چهار ساعته سی و پنج دقیقه دیر کرد

من و مادر که قصد داشتیم دروازه دولت خط عوض کنیم به ناچار از ترس دیرکرد نیم ساعته دوباره، تصمیم گرفتیم در ایستگاه دیگری پیدا شویم و ادامه راه را به نحو دیگری برویم

دو چهار راه را پیدا رفتیم اما زمان به ضرر ما و به تندی میگذشت, تصمیم گرفتیم ماشینی سوار شویم تا رسیدن به مقصد

اما دریغ از ماشینی که نگه دارد

یک چهار راه جلو تر ماشینی با شنیدن کلمه امام خمینی از طرف ما ایستاد و مارا سوار کرد

رادیو در حال پخش کردن دعای جوشن بود:

شنوندگان عزیز به فراز هفتادم از دعای جوشن کبیر میرسیم از همه شما التماس دعا داریم

نگاهی به ساعت کردم و بعد به مادر, رادیو فراز دیگری را تمام کرد و به سبحانک یا لا.... رسید, راننده بلند بلند تکرار کرد

شخص دعاخوان از پشت رادیو گفت:

حالا دستها رو بیارید بالا از خدا طلب عفو کنیم..الهی العفو..

راننده با دست چپ فرمان را در دست گرفت و با دست راست دنده را جا کرد و بعد همان دست را بالا گرفت...الهی العفو...

چند لحظه بعد ماشین احتیاج به عوض کردن دنده پیدا کرد, راننده دست چپ را بالا گرفت و با دست راست دنده را جا کرد و باز دست و چپ راست را عوض کرد و آن را بالا گرفت...الهی العفو..


به میدان رسیدیم کرایه را حساب کردم و پیش خودم گفتم:

برای احیا گرفتن و العفو گفتن حتما باید فلان جای مخصوص بود؟



پ ن:

خدمت به خلق هم عبادت است...

موافقین ۲ مخالفین ۰ ۹۵/۰۴/۰۷
مسیح

نظرات (۶)

۰۷ تیر ۹۵ ، ۱۶:۵۸ دل. بیقرار
امروز صبح داشتم با یکی از دوستام حرف میزدم تلفنی
چیز جالبی گفت
این که به ما گفتن عبادت خدمت به خلقه  و این درسته ولی باید ارتباط های روزانه رو به سه قسمت با خود(نفس) با خدا(رب) با مردم(خلق) تقسیم کرد و البته مهمترین قسمت مخصوص خداست!
درسته که کار راننده خوب بود اما اگر این دعا خوندنه نبود نمیشد گفت این کار عبادت هست! هر چند به قصد کار خیر باشه...
توی نیت اختلال ایجاد میشه وقتی شما اون قسمت با خدا رو روش کار نکرده باشید.
شب قدر شب مخصوص خداست! باید تا جایی که میشه از ارتباط با خلق پرهیز کرد...

پاسخ:
قطعا هیچ چیز تک بعدی نیست اما لفظ خدمت به خلق توش خداهم داره

دو خط اخرتون رو فکر کنم بد بیان کردید یا من بد فهمیدم یا حالت دیگه ای
چون اصل دعا در شب احیا و یکی از مهم ترین نکات استجابت دعا گره زدن دعا به جمع کثیره, با جمع دعا کردن با جمع زمزمه کردن, گریه کردن, خدای دعای جمع رو بهتر میپذیره, ادم ها رو به خاطر هم میبخشه
و نکته ی دیگه که باز روی این نکته دلالت داره برای هم دعا کرده, یعنی باز به فکر خلق خدا بودن
به فکر دوست مادر پدر همسر فرزند و  ... حالا اگر باهم باشیم و در ارتباط با هم که چه بهتر
۰۷ تیر ۹۵ ، ۱۷:۴۹ دل. بیقرار
ببخشید. مدل حرف زدنم کامنت میذارم. یه مدت طول میکشه تا با نگارش من کسی اشنا بشه! شرمنده م!
باید از علائم نگارشی استفاده کنم. موقع حرف زدن با بالا و پایین بردن و صدا و مکث حرفم رو به مخاطب می رسونم وقت نوشتن این نیست.


پاسخ:
خواهش میکنم
مشکلی نیست
۰۷ تیر ۹۵ ، ۱۷:۵۴ دل. بیقرار
ویرایش شده دو خط اخر:
وقتی شما روی اون قسمت با خدا بودن، کار نکرده باشید؛ توی نیت اختلال ایجاد میشه!
(به خاطر این توی نیت رو اول گفتم تا تاکید بشه روش)
خط اخر کهه خوبه! ویرایش نمیخواد.
پاسخ:
ممنون از ویرایش
خدا خیر بده اون راننده تاکسی رو که هم بنده های خدا رو به محل دعا می رسونده و هم سعی می کرده خودش از فیض دعا جا نمونه.. چه کسی از دل اون خبر داره شاید از خیلی ها که ادعاشون میشه بیشتر اون شب به خدا وصل بوده...
پاسخ:
خدا خیرش بده
بله شاید اینطور بوده
۰۷ تیر ۹۵ ، ۱۸:۲۲ وخدایی که دراین نزدیکیست ..!
خب اون حرکتش قشنگ بوده

این نکته رو قبول دارم که واسه دعا حتما نباید فلان جا رفت
یوقتایی تویه مجلس خونگی حال دلت  خوب میشه
یوقت هم توفلان مجلس اصلا ....


بعدشم شاید اون راننده برای قرآن بسر گرفتن خودشو رسونده به یه مسجدی جمعی...
ب هرحال اون حرکتش قشنگ بوده 
پاسخ:
بله..
خیلی جذاب تعریف کردید
همش تو این فکر بودم خوب اینکه با کدوم دستش دعا خونده چه فرقی می کنه تعریف کردنش
تا اخرش که بیان کردید جا مهم نیست برای دعا خوندن
واقعا درست بود حرفتون
:)
پاسخ:
ممنون از شما

بازخورد

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی