icon
دانشگاهی با یک کتاب درسی... :: سیب زمینی

سیب زمینی

گاهی وقتها سیب زمین هم که باشی باید پخته باشی
سیب زمینی

سیب زمینی که دوست داشت سیب سرخ شود.

ما سینه زدیم
بی صدا باریدند
از هرچه که دم زدیم
انها دیدند
ما مدعیان صف اول بودیم!!
از آخر مجلس
شهدا را چیدند...

هرچیزی قدیمیش بهتر است

دانشگاهی با یک کتاب درسی...

دوشنبه, ۶ دی ۱۳۹۵، ۱۱:۳۱ ب.ظ


اگر دست من بود

دانشگاهی برپا میکردم با دو جلد کتاب سه دیدار (والبته سایر کتاب های نادرخان)

و دانشجو میگرفتم.

کسی که سه دیدار را با تمام حاشیه ها و کنایه ها و نکات و ریزه کاری ها فهم‌کند، اندازه یک تانک برای انقلاب اسلامی خدمت میکند و نه به کسی به بهانه فعالیت ضرر میرساند و نه از کسی ضرر میبیند.

نه به اسم انقلابی گری گند کاری میکند و نه میگذارد کسی گند بزند.

کسی که سه دیدار را فهم‌کند

معطل نمی نشیند...

نادر خان (با اینکه اگر خودش میبود یقه مان میکرد که چرا خان!) با آن سبیل های از بنا گوش در رفته و آن ظاهر غلط انداز

جوری معارف و لوازم انقلاب اسلامی را در تعریف امام بیان میکند و به تبیین آن میپردازد که گاهی حس میکنم، او به دنبال انقلاب اسلامی نبوده، بلکن همگام با او قدم برمیداشته. (جوری که سال هاست بعضی از ما ریشو‌ها با این عمق به انقلاب نرسیدیم.)

و این چنان حلاوتی به کلمات او داده که گاهی مثل شلاق بر پیکر تو مینشیند و گاهی چونان دستی لطیف تو را نوازش میکند.

گاهی چون فرمانده ای بی رحم تو را میدواند و گاهی چون آغوشی گرم تو را میپذیرد.

سه دیدار را

با مکس بر هر خط بخوانید 

و عجله ای نداشته باشید که تمام شود

کنایه به کنایه، و جمله به جمله پیش بروید.

در تمام کردن زود بعضی کتاب ها

جایزه ای نیست

ولی ضرر هست.







پ ن:

اگر خوانده اید، این بار پخته تر بخوانید...

پ ن:

گاهی فکر میکنم

نادر یک نفر نبوده، کارگاهی از خودش در ذهن داشته 

چون باریک بینی های کتاب سخت میشود کار یک نفر باشد.

پ ن:

مستند زندگی نادر ابراهیمی را اگر ندید، ببینید تا متوجه شوید نادر چطور نادر شده.

(بار دیگر مردی که دوست می داشتیم)

موافقین ۳ مخالفین ۰ ۹۵/۱۰/۰۶
مسیح

نظرات (۳)

من یک شاگرد پرو پا قرص سراغ دارم برای دانشگاه مذکور.
میشد، منشن میکردمش.
پاسخ:
شما خودتون رو هم باید منشن کنید گویا :) بابت ناشناسی
دانشگاه خوبی میشد اگر بود
ناشناس بالا یحتمل همان دوستی م است که بدو بدو آمد برای من توی وبلاگم نظر خصوصی گذاشت،با لینک این پست،و زیرش نوشت اسما خوووراک توعه این نوشته یعنی!!!:)
حیف که الان خستم اگرنه عممممق موافق بودنم برای برپایی این دانشگاه را براتان در طر یک طوماااار می نوشتم
پاسخ:
بله
ممنون از ایشون
آرزو بر جوانان...

مستند را احساس می کنم قبل ترها گفته بودین، یا کسی دیگر، دان کردم ولی فرصت نشد و کلا فراموش شد نگاه کنم.

به قول خودمان: نادرخان و ماادراک نادرخان
پاسخ:
شکر خدا فعلا چیزی دست ما نیست

احتمالا از همینجا شنیدید، چون قبل تر ها همینجا لینک گذاشته شده، مشاهده بفرمایید. خوب هست

بازخورد

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی