icon
مراحل تکامل از دست دادن... :: سیب زمینی

سیب زمینی

گاهی وقتها سیب زمین هم که باشی باید پخته باشی
سیب زمینی

سیب زمینی که دوست داشت سیب سرخ شود.

ما سینه زدیم
بی صدا باریدند
از هرچه که دم زدیم
انها دیدند
ما مدعیان صف اول بودیم!!
از آخر مجلس
شهدا را چیدند...

هرچیزی قدیمیش بهتر است

مراحل تکامل از دست دادن...

جمعه, ۴ فروردين ۱۳۹۶، ۱۱:۴۳ ب.ظ

خدا من رو ببخشه

ولی یکی از موارد مطالعه من

عکس پروفایل آدم ها در فضای مجازی (مشخصه که بیشترین نمودش توی خانم هاست)

که به شدت رابطه ی مستقیمی با سن و تنفس بیشتر اونها تو فضای مجازی داره

اول عکس آقا(رهبر)

بعد اسما متبرکه

بعد کربلا

بعد گل و بهار و جنگل و ...

بعد یک سری نوشته ها

بعد تصاویر فانتزی

بعد تصاویر فانتری عاشقانه

بعد همونها به همراه جملات عاشقانه

بعد یک سری عکس نوشته های عاشقانه + نوشته های یکم خارج عرف عاشقانه

بعد یک عکس از خودشون تو حالتی که نوک تپه وایسادن و دوربین پایین تپه عکس گرفته و اونها حد یک نقطن

بعد یکم فاصله نزدیک تر میشه

بعد نزدیک تر

بعد میزن پشت درخت وایمیسن

بعد از گردن به پایین

بعد یه چیزی میندازن روی صورتشون چفیه ای چیزی

بعد از پشت سر تو مکان های زیاد

بعد بازی با دست

بعد بسته ی صورت تو حالتی که برگی گلی چیزی روی صورته

بعد ...

بعد ...

بعد ...

بعد چهره با حجاب و چادر و اینها

یعد ..

بعد...

بعد عکس بدون چادر

بعد ...

بعد ...


(خدایا نشه جندسال بعد وقتی زندگی مجازیم رو دیدم، بگم وااای خاک بر سرم، چی بودم و چی شدم..)






پ ن:

چیکار میکنیم با خودمون؟

حواسمون هست؟

پ ن:

این قضیه درسته برای آقایون خیلی حساس نیست، ولی تو اقایون هم هست، همچین با ریشاش ور میره و درست میکنه و انگشتر بازی میکنه و دلبری میکنه که ..

پ ن:

مگه معیارهای دین تو فضای مجازی فرق میکنه؟

اگه رساله جدید یا حکم جدیدی تو این باره اومده بگید ماهم در جریان باشیم.

پ ن:

خدا ما رو لحظه ای به خودمون وا نگذاره..

موافقین ۲ مخالفین ۰ ۹۶/۰۱/۰۴
مسیح

نظرات (۳)

سلام
:)
روندش رو خیلی با نکم نوشته بودین
:)

توجیه های زیادی میارن خانمهای دسته های آخر.... که یکیش حرام نبودنه! توی رساله هم که توصیه های اخلاقی نیست! احکامه!
ان شا,الله جزوشون نشیم و نباشیم


یه بار توی یه گروه دوستانه و خانمانه بحث سر همین عکس پروفایل شد و گفتم درست نمیدونم و ...به یه خانمی گفتم من عکس پروفایلا رو نگاه میکنم ، خیلی شیک و مجلسی گفت چه قدر علافی!
منم اینطوری شدم :|
خب یکی نبود بگه آدم حسابی پس عکست رو واسه چی میذاری یا کلا عکس پروفایل واسه چی انتخاب کردی دقیقا؟ میتونستی انتخاب نکنی!
پاسخ:
علیکم السلام

بله این یک توجیه هست
برای اینکه از زیر سوال بیان بیرون
نفر روبرو رو زیر سوال میبرن

مثلا بد حجاب ها در جواب بدحجابیشون میگن
کسی که با ما تحریک میشه مریضه
عنوان درسته؟!
تکامل اینجا بکار نمیره که
پاسخ:
یک نوع پارادوکس

در واقع یه روند تکامل
ولی تکاملی که حیا رو از بین میبره

اتفاقاً به نظر من مشکل اون‌جاییه که یه جوری اوضاع پیش میره که چندسال دیگه نمیگیم خاک بر سرم چی بودم چی شدم
خصوصاً تو مواردی از این دست که حکم فقهی رو زیر پا نگذاشته
چه بسا این آدم الآن از خودش بپرسه چرا من یه روزی برام سخت بود عکس خودمو بذارم رو پروفایلم؟ مگه چیه؟ 
حیا یه جاهایی آدم رو متوقف می‌کنه که بعداً اگه حیا ت یه ذره کمتر شده باشه علت توقف اون لحظه‌ت رو دیگه نمی‌فهمی..
اینم معنی‌اش بی‌حیا شدن نیست که بگم خانومایی که این کارو میکنن بی‌حیان
ولی همه این‌ها ابزارهایی شدن که ما کم‌کم حیامون کم و کم‌تر شه
مثل قورباغه‌ای که توی آب سرد گذاشتنش و زیرشو روشن کردن
روند تدریجی آب‌پز شدنش رو نمی‌فهمه
خیلی دقت می‌خواد حفظ‌ حیا...خصوصاً برا خانوما


پاسخ:
نیازی به چند سال دیگه نیست
الان در همون دوره هستیم

بازخورد

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی