icon
صداها صداهای دوست داشتنی... :: سیب زمینی

سیب زمینی

گاهی وقتها سیب زمین هم که باشی باید پخته باشی
سیب زمینی

سیب زمینی که دوست داشت سیب سرخ شود.

ما سینه زدیم
بی صدا باریدند
از هرچه که دم زدیم
انها دیدند
ما مدعیان صف اول بودیم!!
از آخر مجلس
شهدا را چیدند...

هرچیزی قدیمیش بهتر است

صداها صداهای دوست داشتنی...

چهارشنبه, ۱۰ آبان ۱۳۹۶، ۰۱:۵۰ ق.ظ


(ساکت رو بده من بیارم، سنگینه/نه بابا تازه اول راهه چیزی نیست خسته شدم میگم)


(گفتم نیا، جای زن نیست اینجا، حالا هی دو دقیقه به دو دقیقه باید وایسیم برای شما/تو رو خدا از همین الان شروع نکن، حالا به جای سه روز چهار روز تو راه باشی چی میشه مگه؟ آقا تو رو خدا ببین چطور رفتار میکنه)


(ای جانم...ای جانم، خداحفظش کنه، چند وقتشه؟/ممنونم شیش ماهشه/وای به خدا خیلی دل دارید شما، خیلی سخته ها، بچه نمیتونه، من خودم بچه هام رو سپردم اومدم/نه ان شا الله مشکلی نیست، لطف علی اصغر ارباب شامل حالشه)


(تفضل زاییر تفضل زایرر، اشرب ماء طعام، تفضل زاییر/چی میدن مهدی؟ بریم بخوریم/نه نه از این قیمه درهماست، بزار یه جا غذای ایرانی پیدا کنیم/ زشته خجالت بکش، یه چند روز ایران دوستیت رو کنار بزار، بنده ی خدا با زحمت تدارک دیده اینا رو، زائری زشته!)


(چرا تو فکری مجتبی؟/تو فکر جا هستم، تو کربلا هیچ جا رو نداریم بریم../ حالا مگه همه مردم جادارن عزیزم، همه داریم به پناه آقا میریم، این همه سال رو پر قو میخوابیم حالا تهش یک شب رو زمین بخوابیم، چیزی نیست که، تو فکر نباش عزیزم)


(عمود چندیم؟/بزار ببینم..هفتصد و چهل/خانما از عمود هشتصد نیابت عوض میشه ها! حواستون باشه یادتون نره!/نیابت برای کیه؟/برای آقا امام حسن مجتبی)


(باز این چه شورش است و به گوش عالم میاد، مادر قد خمیده ای هم با نوحه و غم میاد/ گروهی در حال سینه زنی/ از مدینه رسول اکرم و سبط خاتم حسن،از نجف هم‌ به کربلایت علی اعظم میاااد/ وآآآآ مرثیه بخون مادر حسین پای نفس آخر حسین، روضه تن بی سر حسین وآآآ)


(چی میشد اگر این جمعیت عاشورا هم پشت ارباب میبودن..؟ چی میشد اگر اون موقع میبودیم هعی خداا/ دور ورت نداره، مغرور نشو داداش، خون حسین ریخت تا این جمیعت میلیون شد، ما همه ثمره اون خونیم، والا اگر به بهترین های ما هم بود، کسی امروز اینجا نبود)


(میدونی این عراقیا چرا اینقدر به زوار تو اربعین احترام میکنن؟/نه نمیدونم شما بگو دکتر/ عذاب وجدان! اینا عذاب وجدان کار گذشته هاشون رو دارن!/ میدونی با این حرفت به جاذبه عشق اباعبدلله توهین میکنی؟ این چه طرز فکر کردنه برادر من! این کدوم عذاب وجدانیه که روز به روز به تعداد نفراتش اضافه میکنه، بعدشم مگه همه عراقیا قاتلین آقا بودن؟ این عشق برادر! عشق! شأن حب به اباعبدلله رو با این حرفها پایین نیار!)


و هزاران هزار صدای دیگر که از این عکس می شونم

چقدر این صداها را دوست دارم

همهمه زوار

صدای قدم ها

الهم الرزقنا





پ ن:

لطفا 

اگر اربعین می رویم

سعی کنیم جهان وطن باشیم

موافقین ۵ مخالفین ۰ ۹۶/۰۸/۱۰
مسیح

نظرات (۳)

خانم باردار اونم شش ماهه تو پیاده روی؟!!
اگه تخیله که خوب واقعا تخیله فقط. اگه هم مشابهش رو دیدید، واقعا اگر اتفاقی بیفته واسه اون بچه کی باید جواب بده؟! بعدم لابد می گن به عشق امام حسین بچمون فلان شد!!! هر چی می کشیم از این مدل دینداریه انصافا!
پاسخ:
من در متن ننوشتم باردار، بچه شش ماهش بوده و در کالسکه 
ولی اگر کسی اون کار رو هم بکنه نمیشه اون رو با جمله آخر شما قضاوت کرد
چون مدل زایمان در راهپیمایی رو هم بنده دیدم
عشق به آقا رو نمیشه اینطور قضاوت کرد
الان که دوباره متنو خوندم متوجه شدم. نمی دونم چرا اول اون طوری برداشت کردم. گرچه همچنان حرفم همونه.
زایمان تو پیاده روی اربعین؟؟
من عشق به آقا رو قضاوت نکردم؛ سبک خاصی از دین داری رو دارم بررسی می کنم که مسائل رو بلد نیست از هم تفکیک کنه.
مثل همون روایت معروف از عارفی که حالش بد می شه و می گه پیش طبیب نمی رم تا خدا خودش حالمو خوب کنه. یک جور بی تفاوتی و بی اعتنایی به قوانین تکوینی و طبیعی این عالم به خاطر تلقی اشتباه از دین.
اگر ضرورتی و واجبی در کار باشه بله، هر سختی و گرفتاری ای آدم براش بکشه مهم نیست؛ ولی واسه یه مستحب، به واجب رو ( که مراقبت از اون بچه و حفظ سلامتیشه) به خطر بندازی و اسمشم بذاری عشق به امام حسین، صرفا گول زدن نفس خودته.
مومن باید یاد بگیره بین علاقش و وظیفش اگر باید یکی رو انتخاب کنه وظیفه رو انتخاب کنه، حتی اگر اون علاقه، علاقه به یک عمل مستحب باشه با برکت زیاد.  
این پستتون جدا زیبا بود!
پاسخ:
ممنون

بازخورد

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی