icon
موقعیت فرضی ...! :: سیب زمینی

سیب زمینی

گاهی وقتها سیب زمین هم که باشی باید پخته باشی
سیب زمینی

سیب زمینی که دوست داشت سیب سرخ شود.

ما سینه زدیم
بی صدا باریدند
از هرچه که دم زدیم
انها دیدند
ما مدعیان صف اول بودیم!!
از آخر مجلس
شهدا را چیدند...

هرچیزی قدیمیش بهتر است

موقعیت فرضی ...!

دوشنبه, ۳۱ تیر ۱۳۹۲، ۰۳:۴۰ ق.ظ

//bayanbox.ir/id/5353052385121500750?view




1. فرض میکنیم که شما تنها 10 روز فرصت زندگی داشته باشید البته در قد قامت یک انسان عاقل و بالغ وبعد از اتمام دهمین روز به یک مرگ طبیعی می مردید.

این موقعیت را به اطلاع خود شما هم اطلاع داده اند. یعنی شما 10 روز زندگی میکنید و در پایان دهمین رو میمردید.


2. حالا فرض کنید که آن 10 روز همین 10 روز ابتدایی ماه رمضان باشد که پشت سر گذاشتیم. و از آنجایی که در پس تفکرات و اعتقادات دینی ما این است که بعد از زندگی و برای هر شخص حساب و کتابی است. پس حالا فرض کنید که بلافاصله بعد از پایان زندگی 10 روزه شما بساط حساب و کتاب هم مهیا می شود.


3. حالا این فرض را نیز به باقی فروض اضافه کنید که اگر حد نصاب امتیازات شما در این فرصت 10 روزه زندگی به حد نصاب تعیین شده برسد فرصت شما 10 روز دیگر برای باقی ماندن و نفس کشیدن در فضای رمضان شارژ میشود.


4. و این فرض را هم در نظر بگیرید که شما برای این 10 روز زندگی از بین ملیون ها عاشق و مشتاق به زندگی در این شرایط انتخاب شده اید.


5. این را هم به فرض ها اضافه کنید که شما به مانند این ملیون ها نفر مشتاق در صف زندگی 10 روزه، یک روزی آرزوی این فرصت را داشتید و برای نذر و نیاز میکردید.


6.و باز هم این فرض را بر روی یاقی فرض ها قرار دهید که وقتی شما از میان ملیون ها نفر واجد شرایط انتخاب شده اید، پس این موقعیت تابعی است از اعتماد و مهر و سعادتی که پروردگار به شما عطا کرده و شما زیر دین هستید!!


حالا بروید یک گوشه بنشینید و شرایط فرض را در ذهن خود آماده کنید و خودتان را به عنوان یک داده وارد فرض کنید.

جواب را بگیرد، حد نصاب خود را حساب کنید و ببنید که آِیا برای رفتن به 10 روز بعدی امتیاز و لیاقت کافی را دارید؟

اگر دارید که خوشا به حالتان! التماس دعا!

و اگر مثل من به حد نصاب نرسیده اید، شما طبق  بند های 4 ، 5 و 6 فرض ها مرتکب حق الناس و حق الله شده اید!

حق الله به خاطر اعتماد خداوند به شما و فرصتی که به شما هدیه کرد و حق الناس به خاطر فرصت به بیهوده اشغال شده در حالی کسان زیادی مشتاق تنها یک روز از آن را بودند!!

خب حق الله را شب قدری خدا به عظمت خود میبخشد

                                                                              امّا

                                                                                             حق الناس را چه؟؟


خدا به ما رحم کند.......





پ ن 1 : این که مدت زیادی نبودم و دوستان سراغ گرفته اند که فلانی کجایی و چرا نیستی، باید بگویم که جسمم زنده بود و روحم مرده و هنوز هم مرده متحرک است! از محبت دوستان ممنون!

پ ن 2: متن بالا خیلی شدید لحن است، می خواستم خودم را ادب کنم گفتم بگزار اندک کسان دیگری که مثل من هستند هم تادیب شوند.

پ ن 3: خیلی التماس دعا!

موافقین ۷ مخالفین ۰ ۹۲/۰۴/۳۱
مسیح

نظرات (۴۶)

۳۱ تیر ۹۲ ، ۱۱:۵۹ احسان ایرانی
جدا که خدا رحم کند که حساب آخرت سخت تر ازین حرف هاس
پاسخ:
البته برای شما مقربان که نه!
ولی برای ما حسابی!
۳۱ تیر ۹۲ ، ۱۴:۰۶ یار دلدار
من به جای حل این همه فرضیه برم 2*2 کنم بهتر به نتیجه میرسم .
مگه میخوام انرژی غیر هسته ای کشف کنم ؟
هرچند با وضعی که من دارم فکر کنم به صدتا ماه رمضون دیگه نیاز دارم تا شاید بار گناهام رو به صفر برسونم .
جوابیه تو رو دادم برو بخون .
التماس دعا .
پاسخ:
دیگه همه چی رو پوست کندم گذاشتم در دهان پرخیر برکتت قارداش جان! بازم قر میزنی؟ شانس اوردی متن اولیه رو برات نذاشتم که الان غزل قورت کنی!

شما تا آخر دنیا هم باشی بارت صفر نمیشه! زورگویی هات تو جریان جنوب و کار بارهای دانشگاه رو یادت بیاد! نه حالاها نمیشی!
۳۱ تیر ۹۲ ، ۱۴:۲۴ کوثر ✜عاشق شهید همّت✜
سلام بزرگوار
به روزم با:
+منبرمجازی باحضور استاد فاطمی نیا
التماس دعا..

اللهم عجل لولیک الفرج
اللهم احفظ قائدنا امام الخامنه ای
اللهم ارزقنا شهادة فی سبیلک
پاسخ:
علیکم السلام

چشم
ممنون!
بسم الله

سلام، طاعاتتان مقبول انشاءالله

الهی ! با ما از روی لطف و کرم و بخششت رفتار کن نه از روی عدلت
الهی ! اگر ستارالعیوب وغفارالذنوب نبودی....

یا علی/ التماس دعای فراوان


پاسخ:
علیکم السلام
همینطور شما!

و اگر ستار العیوب نبودی ...... !
سلام 
1:همه این فرضیات رو بذار کنار 
2:برا ادب شدنتون هم یکبار یه افطاری به ما دادید ادب میشید
3:ما نمیمیریم و قبر هم نداریم ((شهادت)) اعتماد به نفس حال میکنی 
4:حق الناس         اومدی نسازیااااااا
5: میلاد امام حسن مبارک
پاسخ:
علیکم السلام
چرا ؟؟؟
یه خورده فرض کنید! فرض!!!

افطاری هم به چشم. یه افطاری مجازی طلبتون، فقط یادآوری کنید!
برشما هم مبارک!
اگر بنا به محاسبات خودم باشه لیاقت ورود به همون ده روز اول را هم نداشتم چه برسه دهه دوم و بعد هم سوم و شب قدر؟!!
ولی خب محاسبات خدا فرق داره ...
هرچی به شبهای قدر نزدیکتر میشیم یه ترس بدی وجودم را میگیره ،دعا بفرمایید برای روسیاهها ....
پاسخ:
من فکر کنم کسی مفهموم پست این دفعه رو نگرفت! اینم به خاطر قلم ضعیف و نیت بد ما بوده برای نوشتن!
این دیگه واقعا اوج فروتنیه، التماس دعا ما از شماست که هم سیدین و هم سید  حسنی!!
التماس دعا!

پسر جماعت دو جا مرد میشه
1- سربازی که جنابتان بنا به دلایل کار قرمزی بودن معافیت !!!
2- حضور در اردوهای راهیان نور .
من هر کاری کردم برای خودت کردم پسرم . برای این سختی های زندگی رو بچشی و مرد بشی .
دانشجو هم دانشجوهای قدیم .
ما به ترم شما که بودیم پامون رو جلوی ترم بالاهاییهامون دراز نمیکردیم چه برسه به این که ...
روحانی این بود جواب اعتماد ما ؟
پاسخ:
1. نزار کارت معافیتت رو برم اسکن کنم به عنوان یه پست بزارم اینجا!
2. راهیان رو هم که دیدم چطوری اداره کردی، همش با گریه  بگم...بگم!!
بزرگی نه به ترم است نه به ریش که البته جنابتان .....!


روحــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــانـــــــــــــی مچــــــــــــــــــــــــکریــــــم!

سلام علیکم

ابتدا از خدا ممنونم که به من اعتماد کرده ....... در برابر لطف بی حد اون که ما چیزی برای تقدیم نداریم الا اظهار بندگی ........ از خدا شرمنده ام زیاد حتی بخاطر حق الله و باز از بنده هاش شرمنده ام بخاطر حق الناس .......... در این ده روز خدا را از روی عشق بندگی میکنم و سعی در جبران حق الناس هایی که انجام دادم و دل مردم را بدست می آوردم و ای کاش قبل از مرگ خبر میشدم تا از تمامی گناهانم توبه کنم ........

پاسخ:
علیکم السلام

ان شا الله!
سلام
         تنها شهیدی که امام(ره) بر پیشانی او بوسه زد
 
                   http://baran313.blog.ir

پاسخ:
علیکم السلام

خدمت میرسیم!

چه همه فرض !!!!!!!! خسته شدم نخوندمشون :D

باشه یه روز دیگه میام فرضیات رو با دقت میخونم ... البته قبل 10 روز فرضی :P

دعات میکنم ... دعام کن ...

پاسخ:
بابا همش چند خط بود که! چرا همه با این مطلب جدید من مشکل دارن؟

چشم ولی شما بیشتر!
آقا چیه من خودم هم کارت معافی دارم ولی مثل حضرت u نیست که .
من از بزرگی حرف زدم من ادب گفتم که آدابی دارد ولی شما پاهات جمع کن جلو یه ترم بالایی !!!
راهیان با وجود تو اون سعید همیشه خسته خود را شیفته حضور دوستان مشکوک به خود ( م ع م ا ر ی ) و ایضا بی پولی خداییش گریه نداشت ؟
روحانی ...گو 50.07درصدت کو ؟
پاسخ:
بهونه نیار بابا قارداش!
بنده ضرب خورده فتنم بقیش رو نه تو لو بده نه من میگم خدایی!!
آقا اصلا نظرم عوض شد بزرگی به ریشه حالا چی میگی؟ :)))))))))) مدارکش هم موجوده!
اسم اون نفرین شده رو هم تو کلبه درویشی ما نبر فضا آلوده شد!
دوستان معماری یادت رفته انگار که داشتن من تیکه پاره میکردن؟ نه؟؟؟
دوستت داریم قارداش فرهنگی!

خب فرضیاتت رو خوندم ...

جالب بود و کمی تکان دهنده ... از نثر نوشتاریت معلوم بود هر چی تو ذهنته داری مستقیم میاری رو صفحه ...

خب فرصت رو از دست دادی ... حالا فرض کن همون مهر خداوندی دوباره تو زندگیت جاری شده و بهت فرصت جبران بخشیده ... حالا این تویی که باید حق الله و حق الناس رو جبران کنی و سربلند بیرون بیای ...

برو وسط میدون ببینم چیکار میکنی ...

انشاالله پیروز میدون باشی ...

حق پشت و پناهت ...

 

پاسخ:
بله باید هم این باشه که البته درستش هم همینه!
ممنون از شما!
التماس دعا!
سلام

تبصره:
هر کس 4 تا ده روز رو نمره ی کامل بگیره ، علاوه بر 10 روز ، چشمه های حکمت بر قلب و زبانش جاری میشه
پاسخ:
علیکم السلام

بله کاملا درسته.
۰۳ مرداد ۹۲ ، ۱۸:۳۶ اینجا کربلا
سلام خسته نباشید 
وبلاگ بی نظیری دارید 
خوشحال میشوم به وبلاگ منم سر بزنید 
یاعلی
۰۳ مرداد ۹۲ ، ۱۹:۳۴ اینجا کربلا
لوگو هم براتون گذاشتم
پاسخ:
ممنون

سلام همسنگری یه وب ساختم می خواستم به ما سر بزنید و نظر بدهید
یا حق

پاسخ:
علیکم الاسلام،
چشم ان شا الله.
دعوتید به پله 13 هیئت وبلاگی فاطمه الزهرا سلام الله علیها .
التماس دعا .
::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::
::::::::::::::::::::::::::::::::
::::::::::::::::::::::::
:::::::::::::::
::::::::::
؟!


الان این خط بریل هست ؟
متاسفانه مانیتور بنده لمسی نیست که بتونم بخونم .
بیا اونور ترجمه کن
پاسخ:
همین دیگه! چشم بصیرت می خواد که تو نداری!
سلام
من تو فرض ها گیر کردم الان! دارم اثباتشون می کنم! نتیجه رو متعاقبا اعلام خواهم کرد!
:)

راستی! توروخدا غلط املایی نداشته باشید! فک کنم دیکته تون بشه 15 با ارفاق! |:
------
التماس دعای خیر در این شبها...
پاسخ:
علیکم السلام

بله فقط شما نبودی، من خیلی آسون گفتم ولی مثل اینکه این دفعه مشکل ساز شده ای یادداشت!

من  هر دفعه که نباید پانویس کنم این رو که غلطهای املایی جزو لاینفک این وبلاگه! باید انجام بدیم این کار رو آیا!؟ |:

التماس دعای ما هم از شماست!

متنتون قشنگ و آموزنده بود...

به وب منم یه سر بزن نظررررررررررر فراموش نشه هاااااااا

پاسخ:
ممنون از شما!
سلام 
         افطاری رو که هنوز ندادید 

    
پاسخ:
علیکم السلام!

دست و بالم خالیه، صف نون هم طولانی، ایشالا جور میشه!
سلام و ادب ...
خدا قوت
شهادت مولا تسلیت
بروزیم...
پاسخ:
علیکم السلام و ادب!

بر شما هم تسلیت!
پاسخ:
علیکم السلام
برادر ما ! تیب زمینی عزیز! توهم حالت بدی بهش دست داده ورنه حالش بسی بسی هم خوبه خراب حال منه که از سب دهم شب مدحوم شدن شما هی تو سرم میزنم که یا رفیق مثلا لا رفیق له عمرتو نخواستیم بیا ما رو وردار ببر جهنم.مگه گوش میده...این شبای زهر ماریش از جهنمم بدتر شده اینو که خوندی یه شیرجه برو سجده و بگو خدارو شکر... هنوز تا حال خرابی خیلی کار داری بلله!ل
پاسخ:
هر کی تونست این متن رو رمز گشایی کنه، یه پیام به ما بده، دستمزدش هم پیش ما لحاظ میشه.
سلام
      ((ادْعُواْ رَبَّکُمْ تَضَرُّعًا وَخُفْیَةً إِنَّهُ لاَ یُحِبُّ الْمُعْتَدِینَ )) (اعراف - 55)
« پروردگارتان را با تضرع و در نهان بخوانید ، زیرا او متجاوزان سرکش را دوست ندارد. »
با بحث آداب دعا بروز هستم.
سلام
      ((ادْعُواْ رَبَّکُمْ تَضَرُّعًا وَخُفْیَةً إِنَّهُ لاَ یُحِبُّ الْمُعْتَدِینَ )) (اعراف - 55)
« پروردگارتان را با تضرع و در نهان بخوانید ، زیرا او متجاوزان سرکش را دوست ندارد. »
با بحث آداب دعا بروز هستم.
پاسخ:
علیکم السلام

ممنون از حضورتون!
با آروزی قبولی طاعات در لیالی قدر

اگر روسری ام را برندارم...
www.monavar.net
زیبا بود.
موفق باشید.

پاره ای از تنم را زجر می دهند؛

پاره ای از تنم را می خراشند؛

پاره ای از تنم را هر روز صد بار می کشند؛

پارۀ تنم پاره سنگی بیش ندارد برای دفاع؛

پارۀ تنم با اشک و بغض،

با یک کوه حماسه و فریاد،

چشم به راه من است.

لب های تشنه ام در حرارت تابستان کویری شهرم

از شجاعت حسین(ع) تر می شود

و از فریاد زینب رمق می گیرد.

ما فرزندان کربلاییم:

مرگ بر اسرائیل


پاسخ:
ممنون از شما!
۱۱ مرداد ۹۲ ، ۲۱:۵۱ جهاد فرهنگی
وااااااااااااااای چقدر فرض....
..
..
وااااااااااااای چقدر اوضاع خطرناکه.....
..
..
وااااااااااااای خداااااااااااایا به دادم برس که حد نصاب رو بگیرم...

پاسخ:
بله!
اینجوریاس اوضاع!!!
شما که کارتون درسته!
ببخشدا ولی خیلی فرض تو فرض شد!
پاسخ:
بابا این متن چرا اینقدر مسیله دار شده!؟؟

فکر کنم چون شماره گذاشتم اینطور شده! بابا زیاد نیست!
خسته نباشی.
پاسخ:
و شما!
راهپیمایی هم نبودی آمارت رو دارم!
فوری!      فوری!
سلام.
با مطلب جدیدی در پاسخ به یکی از برادران بلاگی به روز هستم.
+ مرگ بر اسرائیل + تحلیل پیرامون این رژیم جعلی و غاصب
......
به جهت ترویج این مطلب و همچنین محکومیت رژیم جعلی صهیونیستی و همچنین یاری به کودکان و مظلومان فلسطینی ما را در انتشار ان یاری دهید.
یا علی...
www.labeik.blog.ir
پاسخ:
علیکم السلام

چشم خدمت میریسیم
۱۳ مرداد ۹۲ ، ۱۲:۲۷ طلبه امروزی

سلام

با مطلب " تقلید عوامانه " بروز هستم . بحثی نوین در حوزه احکام دینی . بحثی که تقلید بدون دلیل را در شریعت نفی می کند .

ما مُلک غصبی به رئیس جمهورمان نمی دهیم!
در خدمت باشیم.
پاسخ:
خدمت از ماست
منظورم اینه که مُلک صاحب داره و کسی نمی تونه بدون اجازۀ صاحبش اونو به کسی بده. اگه مُلکی بدون اجازۀ با واسطه یا بی واسطۀ صاحبش به کسی داده بشه غصبیه دیگه.
پاسخ:
درسته
پاسخ:
علیکم السلام
سلام 
حداقل افطاری نمیدی ی ظرف خلال بده تا بخوریم البته بعد از افطار
پاسخ:
علیکم السلام

این ظرف خلال چیه دقیقا؟
سلام
طاعات قبول...
با طرح "شهید عباس بابایی" بروزیم.
التماس دعا
پاسخ:
علیکم السلام
خدمت می رسیم

الوداع ای افتتاح نیمه شب

الوداع ای ذکرهای زیر لب

ای ابوحمزه حداحافظ مجیر

الوداع ای روضه های دستگیر

الوداع ای یا علی و یا عظیم

الوداع ای یا غفور و یا رحیم

الوداع ای سفرۀ پیغمبری

الوداع ای اشک های حیدری

روزهای عفو تو از دست رفت

از کف دل هر چه بود و هست رفت

***

ای کاش اعمال ناقصمان را به حرمت عشقمان به امیرالمؤمنین بپذیرند.

طاعات و عباداتتان مقبول درگاه حق و عید سعید فطر بر دل پاکتان مبارک باد.

***

دعوتید برای خواندن و اعلام نظر دربارۀ "با هنرمند جواد عزّتی"

 

پاسخ:
عید شما هم مبارک

چشم خدمت می رسیم!
انشاالله مخاطب این فرمایش مولامون علی بن ابی طالب علیه السلام باشیم که فرمودند:
ای بندگان خدا! بدانید نزدیک ترین و کمترین چیز که برای مردان و زنان روزه گیر فراهم است، این است که فرشته ای در آخرین روز ماه رمضان به آنان ندا می دهد که ای بندگان خدا! بر شما مژده باد که گناهان گذشته شما آمرزیده شد و بنگرید که در آینده چگونه خواهید بود.

عیدتون مبارک...
پاسخ:
ان شا الله که باشیم

عید بر شما هم مبارک!
 تا ز رویت گرفته ام روزه
جز به یادت نکرده ام افطار
چقدر سخت است که این عزیزترین عید را بدون آن عزیزترین غایب از نظر بگذرانی
اللهم عجل لولیک الفرج

این عید بزرگ بر شما مبارک
پاسخ:
ممنون بر شما هم مبارک باشه ان شا الله!

۱۸ مرداد ۹۲ ، ۲۰:۳۱ علی بشارت لو
با سلام و خسته نباشید دوست عزیز
طاعات و عباداتتون قبول باشه
وبلاگ " خورشید هشتم " | پایگاه اینترنتی و تخصصی رضوی | آماده تبادل لینک و تبادل لوگو با شما است.
منتظر اعلام آمادگی شما هستیم 
یا علی 
سلام و ادب.
یه داستان کوتاه در خدمت باشیم.
پاسخ:
علیکم السلام
چشم خدمت میرسیم
۲۱ مرداد ۹۲ ، ۱۹:۲۸ حسین کریمی
سلام
خداقوت
جالب بود
پاسخ:
ممنون از شما
۲۲ مرداد ۹۲ ، ۱۷:۱۹ احسان ایرانی
سلام
آقا چند وقتیه به ما سر نمیزنین
پاسخ:
علیک سلام

من که رو آخرین طرح نظر گذاشتم که!
۲۹ مرداد ۹۲ ، ۱۵:۰۵ *** رک و راست ***
سلام
به ما هم یه سری می زنی؟
البته اکه وقت داریدا ...
یاعلی
پاسخ:
علیکم السلام

مزاحم میشیم

یازهرا

بازخورد

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی