icon
خانه سبز کمرنگ... :: سیب زمینی

سیب زمینی

گاهی وقتها سیب زمین هم که باشی باید پخته باشی
سیب زمینی

سیب زمینی که دوست داشت سیب سرخ شود.

ما سینه زدیم
بی صدا باریدند
از هرچه که دم زدیم
انها دیدند
ما مدعیان صف اول بودیم!!
از آخر مجلس
شهدا را چیدند...

هرچیزی قدیمیش بهتر است

خانه سبز کمرنگ...

چهارشنبه, ۶ اسفند ۱۳۹۳، ۱۲:۰۸ ق.ظ


ولی من معتقدم یک خونه هرجوری که باشه

باید سبز باشه

سبز سبز


کارهای بیژن بیرنگ یک خوبی دارند و اونهم این هست که برآمده از جهان بینی سازنده اثرند

بیرنگ در هرکاریش چه سریال چه برنامه تلوزیونی دنبال تبلیغ و تبیین زندگی و کانون خانواده از نگاه خودشه

خانه سبز ، سرزمین سبز و برنامه تلوزیونی بازهم زندگی یا این اواخر به نوعی شو تلوزیونی شام ایرانی

کاری به درست یا غلط بودنش ندارم

اما بیرنگ رو به خاطر نوع نگاه و درگیر کردن جهان بینیش به کارهاش دوست دارم

و همینطور به خاطر اینکه همیشه از زندگی میگه

خانه سبز و سرزمین سبز رو بارها دیدم و دوست دارم بعضی قسمت هاش رو بازهم ببینم

درسته آدم های این دو سریال آدم های شعاری برآمده از رمان های فانتزی و شاید رمانتیتیسم باشند اما گاهی دیالوگ ها و موقعیت های خیلی خوبی به واسطه اونها پدید میاد

یک خانواده که هر مشکلی رو با گفتمان و صداقت حل میکنه

و یک خانواده که خانواده موندنش براش مهمه

گاهی یک خانواده سبز کمرنگ

گاهی هم پررنگ





پ ن:

بیرنگ رو از لحاظ فکری و عقیدتی قبول ندارم.

پ ن:

عکس گرفته شده از حوزه شیخ عبدالحسین پاچنار/خیلی ماه پیش

نظرات (۵)

سلام. 
سبز  رو دوست دارم.  هر سبزی که میخواد باشه.  هر چیزی که سبز باشه. و هر سبزی... 
فقط خواستم بگم خوندم مطلب شما رو ها! وگرنه میدونم نظرم ربطی نداره جز همون سبزیش... 

پاسخ:
سلام علیکم
خداخیرتون بده که میخونیدممنونم
نظر بی ربطم نبود
کلا سبز خوبه: )
سلام،عکس زیباییه. +اصولا هنر مگه غیر از جهان بینیه صاحب اثر هست؟! و اینکه این دید نسبت به خانواده و توجه بهش و فرهنگ سازیش به عنوان یه هنرمند خیلی خوبه.پارسال تو جشنواره فیلم آذر شهدخت پرویز و دیگران رو دیدم،حالم بد بود بعد از فیلم،به عنوان کسی که اطلاعی از فیلم نداره خوشم نیومد و بنظرم فیلم بدی بود ولی با همه ی اینا یه نکته مثبت داشت بنظرم و اون توجه به اهمیت جمع خانوادگی بود,چیزی که. درست بهش پرداخته نمیشه تو زمینه هنرسینما
پاسخ:
بله هست
سینمای امروز ما نتیجه کپی برداری و سیر در فضای غیر واقعه
درسته خیلی کم به خانواده پرداخته شده
ممنون از توجهتون
برای من بیشتر جنبه ی نوستالژی داره ... 

پاسخ:
جنبه بازیابی خاطراتش برای مخاطب بیشتره
الان که دوباره دارم نگاه میکنم گاهی دیالوگ ها واقعا شعاریه...خیلی شعاری! اما بازهم دوست داشتنیه و بازهم به دل میشینن شاید برای اینکه اون شعار ها هنوزم لازمه تکرار بشن
تکه کلام ها ارزشمندن ختی تو این فیلم و داراری درست نه مثل سریال های طنز مزخرف گذشته بی معنی ...
حیف که الان دیگه این مدل سریالها ساخته نمیشن
پاسخ:
بله
توصیه میکنم گاهی به دفاعیه های خسرو شکیبایی و همسرش دقت کنید حرف های خوبی توش درمیاد
بله ، دقت میکنم عالین...

بازخورد

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی