icon
دیالوگ... :: سیب زمینی

سیب زمینی

گاهی وقتها سیب زمین هم که باشی باید پخته باشی
سیب زمینی

سیب زمینی که دوست داشت سیب سرخ شود.

ما سینه زدیم
بی صدا باریدند
از هرچه که دم زدیم
انها دیدند
ما مدعیان صف اول بودیم!!
از آخر مجلس
شهدا را چیدند...

هرچیزی قدیمیش بهتر است

دیالوگ...

شنبه, ۲۵ آذر ۱۳۹۶، ۱۲:۳۵ ق.ظ

+دوست داری بجنگی؟

_اره من میخوام که بجنگم

+نه تو مرد جنگ نیستی

_از کجا میگی؟

+فکر میکنی اگه تو میدون جنگ یه نفر رو بزنی، بعدش حالت چجوری میشه؟

_تو وقتی به یه دشمن شلیک میکنی حالت چجوری میشه؟

+به کسی که بهش شلیک کردم فکر میکنم و شب خوابم نمیبره

به زنش فکر میکنم به بچش که اصلا داشته یا نه، به فرصت زندگیش فکر میکنم به اینکه میشد بدون شلیک تمومش کنم؟ میشد یه فرصت دیگه داشته باشه؟ خبرش رو چطور به خانوادش میدن؟ حال خانوادش چطور میشه؟ و هزار تا فکر دیگه

_نباید به این چیزا فکر کنی! مشکلت

همینه! اون دشمن!

+همه دشمنا آدمن، این جنگه، بازی کامپیوتری نیست...


#دیالوگ

موافقین ۵ مخالفین ۰ ۹۶/۰۹/۲۵
مسیح

نظرات (۶)

۲۵ آذر ۹۶ ، ۰۲:۲۷ خانم الفــــ
شما خودتون چی فکر میکنید؟
پاسخ:
در چه موردی؟
۲۵ آذر ۹۶ ، ۰۷:۴۳ خانم الفــــ
یعنی با کدوم موافقید؟
پاسخ:
حقیقت اینکه تعداد کمی از دشمنای دنیا دشمن های حقیقی هستند 
از بدترین نوع و البته قوی
باقی دشمن های نصفه نیمن
آدم های گول خورده
ضعیف
کم اطلاع
کشته شدن اینها از کشته شدن اونها دو مرتبه جداست
یاد واقعه سنگساری افتادم که در زمان حضرت امیر اتفاق افتاد حضرت دستور داده بودن هر کسی گناهی انجام داد سنگ نزنه و فقط خودشون مونده بودن و حسنین...
اشک میریختن و سنگ میزدن


پاسخ:
البته یکم در مثل این اتفاق با محتوای دیالوگ باهم فرق دارند 
این جمله برام قابل تامل بود:

_نباید به این چیزا فکر کنی! مشکلت

همینه! اون دشمن!


 به عقیده من اتفاقا باید به این چیزا فکر کرد و برای همسرو فرزندانش دل سوزوند و با همه این اوصاف،... شلیک کرد...


اگر کسی به این حال برسه بنظر من از منظر درستی داره نگاه میکنه... و بیشترین کمال در جنگ نصیبش میشه...


ممنون ... دیالوگ تامل برانگیزی بود...




پاسخ:
ممنون
خواهش میکنم
۲۵ آذر ۹۶ ، ۱۹:۳۸ طلبه اُ منفی
یاد یکی از اپیزودهای black mirror افتادم. کاری کرده بودن تا سربازها دشمن رو حیوون ببینن.
پاسخ:
بله دیدم اون رو
این قضیه خیلی از لحاظ مبانی با چیزی که گفتید فاصله داره
قابل قیاس نیست
۲۵ آذر ۹۶ ، ۲۳:۱۲ طلبه اُ منفی
منظور فقط تداعی الفاظ بود نه شباهت مبنایی و یا قیاس!
پاسخ:
پس حلال است 

بازخورد

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی