icon
نظر شما؟... :: سیب زمینی

سیب زمینی

گاهی وقتها سیب زمین هم که باشی باید پخته باشی
سیب زمینی

سیب زمینی که دوست داشت سیب سرخ شود.

ما سینه زدیم
بی صدا باریدند
از هرچه که دم زدیم
انها دیدند
ما مدعیان صف اول بودیم!!
از آخر مجلس
شهدا را چیدند...

هرچیزی قدیمیش بهتر است

نظر شما؟...

دوشنبه, ۲ بهمن ۱۳۹۶، ۱۲:۵۴ ق.ظ
اگر قرار بود
اثری تولید کنید به ضورت تصویری، مکتوب یا سایر صورت های هنری
با موضوع امام زمان

چیکار میکردید؟
با چه داستان و روایتی ورود میکردید؟
از چه بابی؟
با چه رویکردی؟













پ ن:
مشخصه هرچقدر مصداقی تر باشه بهتره
موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۶/۱۱/۰۲
مسیح

نظرات (۸)

سلام
کار عمومیه یا برای مجموعه ای محدود و مشخص ؟ اگر عمومی نیست زمینه ی فکری مخاطبین چطوریه؟
رده سنی مخاطب؟
پاسخ:
علیکم السلام
شما فکر کنید همه چی با خودتون
ولی مخاطب رو عموم مردم در نظر بگیرد که هرکس به اندازه فهمش برداشت کنه از مذهبی ترین تا بی قید ها یا شل دین ها
سلام
راستش من خیلی وقتها شنیدم که فکر میکنند اگر امام زمان ظهور کنند، کشته میشن چون گناهکار هستند :| (اصلا یسری ذهنیت هایی دارند که ادم نابود میشه)
پس این طرح باید در قدم اول از ویژگی ها و مهربونی های امام بگه
راه هایی که آشتی با امام زمان
مثلا اینکه ادم میتونه با ترک یک گناه یار امام باشه
درواقع منظورم اینه که امام و ویژگی ها رو برای مردم قابل لمس کنیم.(بیشترین ضربه ای که دین خورده از همین خشن و ترسناک جلوه دادن دین هست، اینکه خدا،نعوذ باالله یک خدای انتقام جو هست که فقط منتظره بنده ها پاشون رو کج بذارن تا اونا رو مجازات کنه)
باید اون رحمانیت رو پررنگ کرد.

 راستش اول به ذهنم بروشور با طراحی های خاص رسید که خب متاسفانه مردم حوصله خوندن متن رو ندارند :|

فکر میکنم گزینه تصویری بهتر باشه.

پاسخ:
ممنونم از نظر و راهنماییتون
نکات خوبی بودند
۰۲ بهمن ۹۶ ، ۱۵:۰۶ خانم الفــــ
سلام علیکم
از وقتی پست رو دیدم دارم فکر میکنم.جداً خیلی بده که هیچ ایده ای ندارم هیچ وقت!
+ دو روز پیش مستندی دیدم که توصیه میکنم حتما ببینید . مستند "ناشناخته" از موضوع بشقاب پرنده و یوفوها شروع میشه و به چه جاها و بحث های عمیقی که نمیرسه. یک خط سیری از موضوع بشقاب پرنده ها تا داعش و ... . به ذهنم رسید که شاید بتونه ایده ای بهتون بده. 
اصل بحث با توجه به این مستند و چیزی که اطلاع داریم اینه که،قدرت های اقتصادی و سیاسی به دنبال حکومت و سلطه بر یک جهان یکپارچه و به شیوه ی خودشون  هستند ،در صورتیکه میدونیم خداوند آینده رو اینطوری اراده کرده : و نرید ان نمن علی الذین ..... و این جنگ اصلی بین ما و غربه . 

ما برای ظهور نهایی حضرت حجت باید پیشرفت هایی داشته باشیم که از سکولاریسم و سرمایه داری و جاده ی ارزش های غرب،عبور نکنه و با عبور از مدرنتیه بتونیم اون عالم بقیة اللهی رو ایجاد کنیم اول برای خودمون و بعد در جامعه.

حالا یکی از این مصداق ها مثلا میتونه این باشه که شما بیاید و نشون بدید که چرا اینهمه تحریم اقتصادی و علمی میشیم و چرا این وحشت وجود داره که از راه اسلام،یک ملت،قدرتمند بشن.این مستند میتونه خیلی ایده بده و راه ورود رو براتون مشخص کنه.مثلا اینکه حتی از داشته هامون استفاده کنیم.اینکه کار و فعالیت مثلا شهدای هسته ای رو از این منظر بررسی کنیم.نه صرفا در حدی که اینها انسانهای والایی بودند و دانشمند بودند،از این جهت که اینکه اینها انسان های متدین دانشمندی بودند که کارشون به کجای این برنامه های جهانی ضربه میزد که منجر به حذفشون شد و کجای این معادلات جهانی رو بهم زد . و نشون بدید که همین کار رو توی دفاع مقدس انجام دادند،توی انقلاب،و ... . به صورت مقایسه و نشون دادن جایگاه این نوع نگاه ها و فعالیت ها در دنیا،میتونه خیلی روشنگر باشه.

یا هر حرکتی غیر از علمی که موجب قدرتمند شدن اسلام و جامعه ای اسلامی بشه... بنظرم این موضوعات ،به صورت غیرمستقیم،خیلی نگاه ها رو متوجه حکومتی غیر از این حکومت های قدرت و پول و زور میکنه و به راحتی بستری میسازه که بحث حضرت حجت به میون بیاد..

شاید کار شده باشه در این زمینه اما بنظرم به قدر کافی موضوع تبیین نشده.بریده بریده ست.و ناقص.


*یک ویژگی خیلی خوبی که این مستند داشت این بود که،چینش سکانس ها و متن و جملاتش خیلی قوی بود،اول سوال ایجاد میکرد در ذهن که چرا اینهمه پنهان کاری درمورد یک موضوع ساده،و بعد یک جایی با جوابی که می داد ضربه ی هولناکی وارد میکرد.نمیدونم چقدر صحت داشت حرفهایی که زده شد اما،اونقدر نظم منطقی ای داشت که نمیشد به راحتی انکارش کرد.بنظرم بهتون ایده میده.

_ببخشید این همه پرگویی بی فایده رو. 
پاسخ:
نفرمایید استفاده میکنم
حقیقتش اینکه تو این نظرها میخوام بیشتر نگرش های ادم ها به امام زمان رو ببینم، و بعد ببینم مردمی که باهاشون سرکار دارم چطور به حضرت فکر میکنن و ایشون رو تبیین میکنند وبعد ببینم از چه راهیی چه ایده ای رو میشه پیش آورد
البته که قصد من مستند ساختن از این موضوع نیست ولی باز این نکاتی شما و باقی دوستان میگید قطعا به من کمک میکنه
تعریف اون مستند رو شنیده بودم از دوستی ان شا الله میبینمش

ولی یک نکته کوتاه در مورد نمونه ای که فرمودید اینکه این قضیه (یعنی امام زمان) اینقدر حساس و گستردست (گسترده گی به وسعت یک ولایت معنوی بی مرز) که کار رو خیلی سخت میکنه

لطف کردید بابت وقتی که گذاشتید و فکر کردید
قطعا ارزشمند هست
۰۲ بهمن ۹۶ ، ۱۹:۲۲ خانم الفــــ
بله کار خیلی سخته و من به شخصه نمیپسندم که تماماً پرداخت به این مسائل در حیطه ی فردی باشه.فکر میکنم باید طوری باشه که تاریخ ساز و متن ساز باشه و هر کسی بتونه نسبت خودش رو با این نوع ادبیات دینی در دنیای امروز مشخص کنه.

من به شخصه از این منظر نگاه میکنم.البته مقدمه ای هم داره این مباحث که از بعد فردی میگذره .
پاسخ:
بله..
۰۲ بهمن ۹۶ ، ۱۹:۲۵ خانم الفــــ
ببخشید ادامه ی کامنت آخر میخواستم اینو عرض کنم که،هنوز البته نمیدونم تا چه حد مجازیم دریافت های خودمون از آخرالزمان و حضرت حجت رو تببین کنیم.بنظرتون ممکنه محدودیت هایی داشته باشه؟به خصوص در بعد اجتماعی و تاریخی،به لحاظ حساس شدن دشمنان و غیره..یعنی فکر میکنم ممکنه هنوز تقیه های به خصوصی در این زمینه باشه یا خیر.

+اما تبیین مساله ی ظهور و فرجی که در زمان غیبت برای هرکسی میتونه رخ بده  هم از موضوعات بسیار مهمه که میشه بهش پرداخت.
پاسخ:
به نظرم تنها خط قرمزهایی که نباید رد بشن بحث تفسیر به رای و سطحی از برخی احادیث هست که با اینکه جذابند و مناقشه برانگیز ولی حتما باید با نظر یک اسلام شناس استفاده بشن و ازشون به خروجی رسید یعنی شاید بحث بیشتر از تقیه احتیاج به احتیاط و دقت داره
ولی میشه، چرا نشه
به هر حال ما همه طبق نقل مشهور برخی روایات و صحیت ها تصوراتی از آخر الزمان داریم، منتها بحث مهم اینکه، ما فعلا در این زمانیم و گویا حواسمون نیست که حضرت فقط کارشون ظهور کردن نیست و همین الان هم در حال امامتند

این نکته این چند روز که نظرخواهی میکنم خیلی به چشمم اومد
۰۳ بهمن ۹۶ ، ۱۰:۳۷ خانم الفــــ
نکته ای که فرمودید خیلی قابل تأمل هست..
پاسخ:
ممنون
سلام
نظرات رو نخوندم اما اونچه که خودم به ذهنم اومد،کتاب شعر برای کودکان...
یادمه یه کتاب لالایی داشتیم(و چندکتابی در این موضوعات اهل بیت) با تصاویر و گرافیک خیلی زیبا که اشعارش خوب روی وزن سوار بود
هنوزم فکر میکنم بخش قابل توجهی از اعتقاداتم با اون شعرها ساخته شده
مثلا: یک بیتی بود میگفت بخواب که خواب به چشمانش نرفته
که یاری داده ما را روز و هفته
و در مجموع محتوای شعر این بود که خوب بخواب خوب زندگی کن بتونی یارش بشی،امام منتظره تو قوی بشی کمکش کنی...
خیلی کار کودک میتونه موثر باشه و عمیقه اثرگذاری اش.
هر چی از سنین پایین تر شروع بشه کار در سنین بالاتر از سختی اش کم میشه.
برای خردسالان از باب محبت امام،یکی هست که دوستمون داره و خیلی حواسش بهمون هست،البته نباید خیلی ورود کنیم و امام بلاتشبیه بشه هربه مون برای حرف شنوی بجه.
برای کودکان و بعد نوجوانان هم،اینکه امام حاضره امام یه عالم قوی مقتدره و ما اگه شبیه خودش بشیم میتونیم یاری اش کنیم،یه مقدار تخصصی تر و مصداقی تر...
فعلا در این سطح به ذهنم رسید.
پاسخ:
خیلی ممنون از وقتی که گذاشتید
ایده خوبی هست

نکته امام حاضر نکته درستی هست
در سنین بالاتر و جوانی اینها تبیین بشه که قرار نیست با اومدن امام همه اجبارا مسلمان بشن،قراره حقیقت به درستی روشن بشه و بازم هستن افرادی که نمی پذیرن...لزوما هم همشون کشته نمیشن...هستن یهودی ها مسیحی هایی که زیر سایه ی آرامش و عدالت حکومت اسلامی زندگی میکنند از حق و حقوق خودشون هم برخوردارن.
این نیاز به سند تاریخی حدیثی روایی داره و بعد شاید در قالب مستند خوب باشه.
نظر به این نکته که این حکومت مردم سالار دینی نیاز به کارگزارانی هم داره،و خب اینطور نیست که امام خودشون بیان جهان رو کن فیکون کنن،جنگ قدرت و شمشیر که نیست صرفا...قدرت علمی لازمه قدرت فکری لازمه آمادگی روحی لازمه گذشت عطوفت میل به برابری و عدالت، اطلاع از روش های اسلامی حکومت لازمه...صدالبته امام از همه داناتره اما خب یاران هم در حد خودشون مطلعند... این موضوع بیشتر برای منتظران باید تبیین بشه!



پاسخ:
بله درست هست 

بازخورد

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی